جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در شرایط کنونی مساجد مهم­ ترین و مناسب­ ترین پایگاه برای تربیت جوانان مؤمن و متعهد به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، امروز در نشست مسئولان فرهنگی استان، بر احیای کارکردهای مختلف مساجد تأکید کرد و افزود: با توجه به کارکردهای متعدد و مهم است که مقام معظم رهبری مسجد را پایگاهی برای همه کارهای نیک عنوان کرده و می‌فرمایند: «مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی» باشد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در شرایط کنونی نیز باید به این کارکرد مهم به‌عنوان پایگاه مناسبی برای تربیت جوانان مؤمن و متعهد به انقلاب، اهتمام و توجه ویژه‌ای کرد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی و اجرایی مناسبی در راستای مبارزه با نفوذ فکری و فرهنگی دشمن، با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند مساجد، اتخاذ کرد و از این پایگاه دینی بهره برد و مساجد را به فرموده مقام معظم رهبری به «هسته مقاومت» و به‌ویژه مقاومت فرهنگی تبدیل کردT چراکه «اگر حصار و خاک‌ریز فرهنگی نباشد، همه‌چیز از دست می‌رود.»

وی افزود: روایات در باب این موضوع نیز بسیار است که بر جایگاه والای مساجد تأکید دارند. برای نمونه در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که می‌فرمایند: «... سَمِعْتُ أَباعَبْدِاللّهِ علیه السلام یقُولُ: شَکتِ الْمَساجِدُ إِلَی اللّهِ تَعالی الَّذینَ لا یشْهَدُونَها مِنْ جیرانِها، فَأَوْحَی اللّهُ عَزَّ وَجَلَ‌ّ إِلَیها: وَعِزَّتی وَجَلالی لا قَبِلْتُ لَهُمْ صَلاةً واحِدَةً وَلا أَظْهَرْتُ لَهُمْ فِی النّاسِ عَدالَةً وَلا نالَتْهُمْ رَحْمَتی وَلا جاوَرُونی فی جَنَّتی»؛ راوی می‌گوید: از حضرت صادق (ع) شنیدم که مساجد به پروردگار عالم از همسایگانی که در آن شرکت نمی‌کنند، شکایت بردند. خطاب رسید که به عزت و جلالم سوگند، در صورت استخفاف به مساجد، یک نماز از آنان قبول نمی‌کنم و آنان را به عدالت در بین مردم آشکار نمی‌نمایم و به رحمتم‌ رسند و در بهشت مجاور من نخواهند بود.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: به همین دلیل در روایات اسلامی به عمران و آبادانی و هزینه کردن برای مسجد و امور مربوطه به آن بسیار سفارش شده و خانه‌ای در بهشت برای سازندگان مساجد پاداش قرار داده شده است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: «من بنی لله مسجداً لا یرید به ریاء و لا سمعة بنی الله له بیتاً فی الجنه؛ هرکسی برای خدا مسجدی بسازد و آن را برای ریا و خودنمایی به کار نبرد، خدای تعالی در بهشت خانه‌ای برای او بنا می‌کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha