جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز می‌بینیم سپاه و نیروهای مسلح ما هم عِده، هم عُده و هم عُرضه را دارد، عُده سپاه موشک‌های نقطه زنی هستند که تا چند هزار کیلومتر برد دارند و عُرضه هم دارد چون تا چندمتری پایگاه آمریکایی‌ها موشک خود را تنظیم کرده و خواب را از چشم آنان ربوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار برخی از مسئولان سپاه استان، اظهار کرد: خداوند در آیه 119 سوره توبه می‌فرماید: «یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین»؛ یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید از خدا بپرهیزید و همراه راست‌گویان باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ملزومات در معیت صادقان بودن، تصریح کرد: اوج این آیه و مصداق صادقان، اهل بیت علیهم السلام  هستند، در مرتبه بعد جانشین امام زمان و یاران امام قرار دارند که باید با آن‌ها همسو و همگام و هم‌قدم باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند صداقت را به‌عنوان یک مدال افتخار برای مؤمنان راستین مطرح کرده است، افزود: قرآن شهدایی که خالصانه رفته‌اند را صادق می‌نامد و کسانی که مانده‌اند و در انتظار فرمان رهبر هستند را هم صادق می‌شمارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکم» و تأکید می‌کند هر نیرویی در قدرت دارید برای مقابله با دشمنان آماده سازید و همچنین اسب‌های ورزیده برای میدان نبرد تا به‌وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید.

وی با بیان اینکه این آیه سه عین عِده، عُده و عُرضه دارد، افزود: امت اسلام باید این سه ویژگی را داشته باشد؛ یعنی باید نیروی انسانی کارآمد، ابزار لازم و پیشرفته برای مبارزه با دشمنان و عرضه به‌کارگیری این نیروی انسانی و ادوات و ابزارها را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم سپاه و نیروهای مسلح ما هم عِده، هم عُده و هم عُرضه را دارد، عُده سپاه موشک‌های نقطه زنی هستند که تا چند هزار کیلومتر برد دارند و عُرضه هم دارد چون تا چندم‌تری پایگاه آمریکایی‌ها موشک خود را تنظیم کرده و خواب را از چشم آنان ربوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha