پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولادت امام حسن مجتبی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسن مجتبی (ع) به دارا بودن اخلاق حسنه وبخشندگی معروف هستند امروز طلاب حوزه علمیه باید ابعاد زندگی سیاسی واجتماعی کریم اهل بیت(ع) را مورد توجه وپژوهش قرارداده وآن ویژگی ها را در جامعه تبیین نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: ابعاد زندگی این امام رئوف و بخشنده با توجه به شرایط آن زمان پیچیدگی خاصی دارد و لازم است ، ویژگی های برجسته آن را در جامعه تبیین نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: آن حضرت از یک جهت در مقابل دشمنان داخلی جامعه اسلامی و از طرف دیگر در مقابل حیله های معاویه قرار داشتند و مردم ساده و ظاهربین آن زمان گول دولت و شوکت ظاهری معاویه با آن امکانات مادی را خوردند.

وی بیان کرد: وقتی امام حسن مجتبی (ع) برای مبارزه با معاویه فراخوانی برای جنگ فرمودند، عده ای جمع شدند ولی با انگیزه های مختلف در میان آنها شیعیان خالص بسیار اندک بودند و تعدادی هم منافقین بودند و تعدادی هم خوارج بودند که نسبت به معاویه کینه دیرینه داشتند و تعدادی هم غنیمت طلب بودند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در کتاب های معتبر نقل شده است که بعضی از فرماندهان لشگر آن حضرت مخفیانه به معاویه نامه نوشتند که اگر شما هم حمله به لشگر حسن بن علی نمایی ما او را دستگیر نموده و تحویل شما خواهیم داد.

وی اظهار کرد: از این جا معلوم می شود که بیشتر دشمنان آن حضرت برای مصلحت اسلام و مسلمین چاره ای غیز از قبول صلح با معاویه نداشتند و البته در این صلح نامه حضرت امام حسن مجتبی (ع) مصالح عالیه جامعه اسلامی را لحاظ نمودند و قبول کردن آن صلح نامه برای حفظ اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: یکی از نکات مهم در جامعه اسلامی، موضوع رعایت اخلاق و حقوق برادران دینی است و با مطالعه زندگی آن حضرت می توانیم اصول اخلاقی به دست آورده و آنها را رعایت نماییم و در جشن هایی که به مناسبت ولادت آن حضرت برگزار می شود می توانیم آن آموزه ها را به دیگران هم منتقل نماییم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha