جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصیب خزاعی

حوزه/ امام جمعه درمیان گفت: طلاب باید از متون دینی مطالبی را با توجه به مشکلات و نیاز های جامعه مطرح کنند که در سطح درک و فهم جامعه باشد.

حجت‌الاسلام‌ مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند گفت: ماه رمضان ماه فضیلت و بهار قرآن است که در این ماه باید با تدبر و اندیشیدن در مفاهیم قرآن، سعی در درک نکات مبهم قرآنی داشته باشیم .

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که جلسات بیشتری در مورد آیه‌های قرآنی برگزار شود و فضای قرآنی در جامعه رواج پیدا کند.

امام جمعه درمیان با اشاره به آیه " مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ..." تصریح کرد: در این آیه از سوره فتح به سر سخت بودن با دشمنان و ترحم داشتن و مهربانی با دوستان اشاره شده است.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه برخی از دولت ها با دشمنان اسلام دست دوستی می دهند، خاطرنشان کرد: می‌بینیم برخی از دولت‌های دیگر و مسلمان دقیقاً برخلاف آیه 29 سوره فتح عمل می‌کنند و با کشورهای مسلمان و برادران دینی خود سر ستیز دارند و به دنبال تضعیف و نابودی آنان هستند.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن دانست و افزود: این ماه با توجه به فضیلت و اعمالی که دارد زمینه ای فراهم می شود که با ارتباط با جوانان می توان مفاهیم عمیق قرآنی را به آنان معرفی کرد.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای آمرزش گناهان و توبه به درگاه خداوند است عنوان کرد: در این ماه توبه افراد از جانب خداوند سریع تر پذیرفته می شود و امروزه شاهد هستیم بسیاری از مشکلاتی که در جامعه رخ می‌دهد در اثر خشک شدن اشک چشم‌ها در توبه‌ها و بی‌توجهی به این مسئله است و حال باید در ماه مبارک رمضان از فرصتی که شیطان در زنجیر است نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه برخی افراد حرمت این ماه را با روزه‌خواری از بین می‌برند، تاکید کرد: حتی اگر افرادی که شرع اجازه می‌دهد روزه نداشته باشند سعی کنند در این ماه حرمت روزه‌داران را نگه دارند بهتر است که در عموم به روزه خواری نپردازند.

امام جمعه درمیان به وظیفه طلاب علوم دینی در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: مبلغان و طلاب می بایست در این ماه و فرصتی که فراهم شده با توجه به همه جنبه های عدالت و وحدت حرفی بدون سند و دلیل برای مردم بیان نکنند و آنان را به درک مفاهیم قرآنی تشویق کنند.


طلاب و مبلغین در ماه مبارک رمضان باید با توجه به نیاز روز جامعه به بیان مطالب بپردازند

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه طلاب و مبلغین در ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز روز جامعه به بیان مطالب بپردازند، خاطرنشان کرد: طلاب باید از متون دینی مطالبی را با توجه به مشکلات و نیاز های جامعه مطرح کنند که در سطح درک و فهم جامعه باشد.

وی با بیان اینکه مبلغان حرف و کردارشان باید یکی باشد تا تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: مبلغان باید خودشان به حرف ها و گفته هایشان عمل کنند، تا تبلیغ و گفته هایشان در مردم تاثیرگذار باشد.

وظیفه ذاتی یک طلبه ،تبلیغ دین اسلام است

امام جمعه درمیان ادامه داد: مبلغان و طلاب باید در راه تبلیغ احساس تکلیف الهی داشته باشند و آن را وظیفه ای خطیر بدانند تا به هدفی که در نظر دارند برسند؛ لذا کسانی که می خواهند دین را تبلیغ کنند باید عین مطالب را بیان کنند و جایی که لازم باشد، به تفسیر و تفهیم آن بپردازند.

حجت الاسلام خزاعی وظیفه ذاتی یک طلبه را تبلیغ دین اسلام دانست و عنوان کرد: طلبه ها در خصوص مباحث دینی اول باید خودسازی کرده و دوم در راستای تبیین گری گام بردارند چراکه باید در راستای حقایق دین روشنگری کنند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha