جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در جلسه شورای زکات آذربایجان‌شرقی از رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات استان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در جلسه شورای زکات استان آذربایجان‌شرقی گفت: اهمیت فریضه الهی زکات برای عموم مردم روشن است و مردم به مسائل دینی خود اهمیت می دهند.

وی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات استان در سال ۹۷، افزود: این رشد نشان از مشارکت مردم و هماهنگی و هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی و کمیته امداد است.

رییس شورای زکات استان آذربایجان‌شرقی به در پیش بودن عید فطر و جمع آوری زکات فطره اشاره داشته و گفت: باید با هماهنگی ائمه جمعه شهرستانها و فرمانداران، جمع آوری زکات فطره را مدیریت کرد.

وی ضمن تمجید از فعالیت شوراهای زکات در شهرستان ها، بیان داشت: فعالیت این شوراها در سطح خوبی است و باید بیش از پیش تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر نقش موثر صدا و سیما و رسانه ها در ترویج فرهنگ زکات تاکید کرده و گفت: از این ظرفیت باید در جهت تبلیغات و فرهنگ سازی فریضه الهی زکات در سطح جامعه استفاده شود.

محمد کلامی مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات در استان در سال ۹۷ گفت: این موفقیت با راهبری نماینده ولی فقیه در استان و هم افزایی دستگاه های اجرایی استان حاصل شده است.

وی ضمن تقدیر از همراهی دستگاه های اجرایی استان با کمیته امداد در امر زکات، گفت: باید تلاش شود تا این هم افزایی ها بیش از پیش به حوزه های دیگر مشارکتی نیز سرایت کرده و آثار و برکات آن در جامعه دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha