جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامزاده چکان مراغه

حوزه/ رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ضمن اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم مراغه، از احداث حوزه علمیه در جوار این امامزاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام فریدون مطهری در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم مراغه از سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار و با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا آغاز شده است.

وی با اشاره به احداث حوزه علمیه در جوار این امامزاده در قالب طرح توسعه آن، افزود: در این طرح فضاهای مختلفی از جمله فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی شامل حوزه علمیه، درمانگاه، مجموعه فرهنگی و اداری، زائرسرا، کشتارگاه، سردخانه، صحن اصلی امامزاده، پارکینگ و همچنین شبستان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم مراغه، خاطرنشان کرد: : برای این منظور در سال گذشته حدود ۱.۲ میلیارد تومان از محل درآمدهای آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) هزینه شده است.

حجت‌الاسلام مطهری اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ، زیرساخت های مناسبی برای بهره مندی زائران این امامزاده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در جنوب استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: در نوروز امسال و در قالب طرح آرامش بهاری، بیش از ۲۰ هزار نفر از این امامزاده زیارت و بازدید کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با بیان اینکه امامزاده سید محمد از امامزادگان شاخص کشوری است ادامه داد: با توجه به برگزاری آیین های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در این مکان متبرکه، احداث پارکینگ برای آن ضروری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha