سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: در اسلام نگرش به زندان یک نگرش حداقلی است و اصل بر آن است که زندان وجود نداشته باشد چرا که هر فردی که به زندان می رود در کنار آن آسیب های فراوانی نیز به همراه خود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان، عصرامروز در دیدار با اعضا ستاد دیه همدان ضمن تقدیر از فعالیت های این مجموعه خاطر نشان کرد: باید در این جلسه یاد کنیم از بزرگوارانی که بانی این ستاد بودند و این عمل خدا پسندانه را ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: به تعبیر قران هر کس سنت حسنه ای را بنا بگذارد در ثواب آن شریک خواهد بود و لذا ستاد دیه را نیز باید یک سنت حسنه نامید و انصافا باید قدردان آن باشیم

وی با تشکر از اعضا ستاد دیه یادآور شد: باید از اعضا این ستاد که دلسوزانه و برای رضا خداوند شبانه روز تلاش می کنند نیز تقدیر کرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در اسلام نگرش به زندان یک نگرش حداقلی است و اصل بر آن است که زندان وجود نداشته باشد چرا که هر فردی که به زندان می رود در کنار آن آسیب های فراوانی نیز به همراه خود دارد.

وی با بیان این که آسیب زندانی تنها حبس او نیست تاکید کرد: آسیب های اجتماعی که در بیرون از زندان ایجاد می شود به مراتب بسیار بیشتر از حضور فرد در زندان است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی یادآور شد: در فقه اسلامی ردیف بودجه ای برای حل این مشکلات وجود دارد و آن راه به عنوان راه حلی برای رفع و رسیدگی به آن قرار داده است.

وی ایجاد یک منبع درآمد پایدار را در رفع مشکلات موجود در ستاد را موثر دانست و گفت: از آن جایی که تنها منبع درآمد ستاد دیه کمک های مردمی است باید با ایجاد یک منبع درامد پایدار منابع را از آن جا تامین کرد چرا که ستاد دیه تنها کمک به آزادی زندانیان نیست بلکه مبارزه با ناهنجاری های جامعه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha