جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سناتور ضداسلامی استرالیایی، در انتخابات پارلمانی شکست خورد

حوزه/ فریزر انینگ سناتور استرالیایی اهل کوئینزلند که گفته بود دلیل واقعی حملات به مساجد کرایست چرچ و کشتار مسلمانان در نیوزیلند، خود مسلمانان هستند، در انتخابات پارلمانی شکست خورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsmax، یک سناتور استرالیایی تبار جناح راست افراطی که با اتهام به مسلمانان، آنان را «دلیل واقعی خونریزی» در مساجد نیوزیلند معرفی کرده بود، کرسی پارلمانی خود را در انتخابات اخیر از دست داد.

فریزر انینگ سناتور کوئینزلند بود که پس از خونریزی های دو مسجد در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند در پی حمله تروریستی یک مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار شد، در مصاحبه ای خبری اعلام کرده بود که مسلمانان خودشان مسبب این حادثه بوده اند.

وی گفته بود: من مخالف خشونت در جامعه هستم و اعمال تیرانداز را نیز محکوم می کنم. اما آنچا ترس را افزایش داده، رشد حضور مسلمانان است. دلیل واقعی خونریزی در خیابان های نیوزیلند امروز در درجه اول برنامه مهاجرت است که به مسلمانان افراط گرا اجازه مهاجرت را به نیوزیلند داده است.

این سناتور هنگامی که یک نوجوان به سرش تخم مرغ پرتاب کرد توجه بیشتری را به خود جلب کرد. وی نوجوان را مورد ضرب و شتم قرار داد. وی حتی پیش از حادثه کشتار مساجد به خاطر گفته های افراط گرایانه در رابطه با مهاجرت مورد انتقاد شدید قرار داشت و حتی گفته بود که باید به دنبال «راه حل نهایی» برای پایان دادن به معضل مهاجرت در این کشور بود.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا که آخر هفته در انتخابات پیروز شد گفته که چنین گفته هایی هیچ جایگاهی در جامعه استرالیا چه برسد به پارلمان این کشور ندارند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha