پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
برگزاري درس اخلاق در مدرسه علمیه الزهرا (س) جزيره کیش استان هرمزگان

حوزه/حجت الاسلام سیدین گفت: شکرگزاری بنده از نعمت هاي خداوند یکی راه هاي رشد انسان به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سیدین، در درس اخلاق که در مدرسه علمیه الزهرا (س) جزيره کیش استان هرمزگان برگزار شد، بیان کرد: شکرگزاری بنده از نعمت هاي خداوند یکی راه هاي رشد انسان به شمار مي رود و شكر گزاري انسان از خداوند موجب افزايش رزق و روزي انسان نيز خواهد شد.

وی با اشاره به اهميت ابتلا در زندگي دنيوي انسان ها، افزود: ابتلاء در عرف عاميانه به امتحان تعبير مي شود كه زمینه رشد انسان را فراهم مي كند و اين امتحان و آزمايش خدا نه به منظور آگاهی خدا از اوضاع انسان ها بلكه به منظور شناساندن انسان به خودش و آماده سازي او براي تكامل و پيشرفت معنوي است.

استاد حوزه علمیه هرمزگان به تفاوت ابتلا بين انسان هاي خاص و عام پرداخت و تاکید کرد: امتحان های الهی برای خواص صرفا جهت ارتقای درجه و برای عوام به منظور کفاره گناهان و یا ارتقای درجه ايجاد مي شود.

حجت الاسلام سیدین خاطر نشان شد: ابتلاء، به دو صورت گرفتن نعمت و دادن نعمت به انسان، انجام مي شود كه انسان با صبوري در برابر امتحان الهي و شكرگزاري به درگاه خداوند از نعمت والايي برخوردار خواهد شد.

وی یکی از راه های شکرگزاری را استفاده صحیح از موقعیت ها دانست و گفت: حوزه يكي از نعمت هاي خداوند به طلاب و روحانيان است كه به طور خاص متعلق به اهل بیت(عليهم السلام) است و استفاده درست از اين نعمت يكي از راه های شکرگزاری بنده به درگاه خداوند محسوب مي شود.

استاد حوزه علمیه هرمزگان، با بيان اينكه آرامش یکی از اثرات مهم شکر گزاری است، افزود: انسان با درک اينكه امتحان و آزمايش خداوند براي زمینه سازي و رشد و شكوفايي در او است در زمان مواجه با مشكلات و سختي ها با توكل بر خداوند و حفظ آرامش خود سختي ها را پشت سر خواهد گذاشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha