پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اندونزی شبکه اجتماعی اسلامی «لبیک» را راه اندازی کرد

حوزه/ یک شبکه اجتماعی که گفته می شود قرار است براساس «ارزش های اخلاقی اسلامی» آغاز به کار بکند و شبکه «لبیک» نام دارد اخیرا توسط اندونزی آغاز به کار کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، دولت اندونزی شبکه اجتماعی جدیدی راه اندازی کرده که می گوید بر اساس «ارزش های اخلاقی اسلامی» پایه گذاری شده و قرار است محیط امن و باکرامتی برای جامعه اسلامی در این کشور باشد.

نرم افزار «لبیک» که به معنای «در خدمت شما» می باشد، به تازگی در اندونزی راه اندازی شده و ارزش های اسلامی را تبلیغ کرده و کاربران شبکه ها را به شرکت در فعالیت های خیریه تشویق می کند.

تنویر خان یک سرمایه گذار بانکی که این نرم افزار را توسعه داده می گوید که هر دو گروه کاربران اسلامی و غیراسلامی می توانند از این شبکه اجتماعی بهره مند شوند با این حال انتظار می رود که در این مکان به ارزش های اخلاقی اسلامی پایبند باشند.

مانند دیگر شبکه های اجتماعی این نرم افزار به کاربران اجازه ایجاد یک پروفایل و آپدیت کردن آن را می دهد و افراد می توانند از طریق این مکان با یکدیگر در تماس بوده و پیام های خصوصی ارسال کنند.

خان در مصاحبه ای گفت: در طی زمان من بی اندازه خسته شده بودم از اینکه می دیدم شبکه های اجتماعی به ابزاری برای سوءاستفاده، زورگویی و آزار و اذیت تبدیل شده اند. آن ها هر روز به این دلیل باید پاسخ گو باشند و کنترل شرایط روز به روز سخت تر می شود.

وی افزود: شبکه های اجتماعی قابلیت خوب بودن و اینکه دنیای بهتری برای ما بسازند را چه  به صورت آنلاین و چه آف لاین دارند. با این حال فرهنگ رایج در بیشتر این شبکه ها توسط سودجویان بنا شده و به ربات ها اجازه می دهند که تصمیمات و عقاید مردم را شکل دهند. من می خواستم سکویی خلق کنم که مردم در آنجا با هم ارتباط داشته باشند و در مکانی امن و محیطی به دور تهدید و ارعاب، رابطه موثر با ارزش های مشابه با یکدیگر داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha