شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام طلایی

حوزه/ حجت الاسلام طلایی گفت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در طول چهار جلسه با همکاری مدرسه علمیه خواهران شهرستان شاهین‌دژ در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) برگزار شده و جلسه پنجم هم روز سه‌شنبه با حضور طلاب خواهر و برادر در این مدرسه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفر طلایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به برنامه‌های مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین‌دژ اظهار داشت: محفل انس با قرآن کریم در طول سال در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین‌‌دژ برگزار می‌شود و در ماه رمضان هم با توجه به برگزاری جزء‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع طلاب، در آن جمع‌خوانی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در طول چهار جلسه با همکاری مدرسه علمیه خواهران شهرستان شاهین‌دژ در مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) برگزار شده و جلسه پنجم هم روز سه‌شنبه با حضور طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) و طلاب برادر در این مدرسه برگزار می‌شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین‌دژ افزود: برگزاری جلسات مدوام اخلاق با استفاده از امام جمعه شهرستان، اساتید اخلاق استانی و کشوری، برنامه مشترک با دفتر امام جمعه در مناسبت‌های اعیاد و وفیات ؛برگزاری کلاس‌های قرآنی قرائت، تجوید الصلاة و روان‌خوانی برای عموم طلاب با استفاده از اساتید قرآنی، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی، جلسات شرح دعای کمیل و ندبه، برگزاری کلاس‌های شبهه‌شناسی و احکام و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین‌دژ می‌باشد.

وی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان علاه بر دروس عمومی طلاب و شرکت در جزء خوانی قرآن، شرح دعای ابوحمزه‌ ثمالی و دعای سحر برای عموم طلاب در بین نماز ظهر و عصر توسط اساتید و معاونت تهذیب اجرا می‌شود و همچنین طلاب معمم این مدرسه به مساجد شهرستان و روستاهای اطراف جهت تبلیغ معارف دینی در ماه رمضان اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام طلایی اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این مدرسه اجرا می‌شود دیدار با علمای معمّر و پیشکسوت شهر است که به صورت مدام صورت می‌گیرد و طلاب، اساتید و مسئولین مدرسه با حضور در منزل اساتید سابق حوزه ضمن قدردانی از زحمات ‌ده‌ها ساله آن‌ها، از نکات اخلاقی آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های تابستان برای طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) گفت: دوره‌ تابستانی ادبیات عرب و کلاس‌های اخلاق زیر نظر اساتید و امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد و دراین کلاس‌ها ادبیات عرب به صورت تحقیقی و با نظارت اساتید مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و هچنین برای ارتقای اخلاق طلبگی کلاس‌های مدام اخلاق کاربردی و تربیتی برای طلاب اجرا می‌شود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha