جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه

حوزه/ دبیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه گفت: ما باید نوع مواجهه و برخورد کریمانه با افراد جامعه را از سیره نورانی کریم اهل بیت (ع) فرابگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول هاجری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان، سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام مجتبی(ع) همچون دیگر اهل بیت(ع) ، نماد بارز رحمت واسعه الهی هستند و این بزرگواران همگی وجه الله می باشند که ما باید در زندگی خود به سیره و رفتار آن ها به معنای واقعی کلمه اقتدا کنیم تا از رهگذر این الگوگیری، طعم شیرین سعادت دنیا و آخرت را بچشیم.

وی افزود: از آن جا که ائمه اطهار (ع) به خصوص امام حسن مجتبی(ع) نماد رحمت الهی و تجسم کرامت هستند، لذا ما هم که خود را محب این حضرات و شیفته ی سیره آنان می دانیم ، می بایست در عمل چنین باشیم و در مقوله کرامت و برخورد کریمانه با دیگران از زندگی اهل بیت(ع) به درستی الگوگیری کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: به ویژه در ماه مبارک رمضان ما باید از امام مجتبی (ع) و پدر بزرگوارشان امیرالمومنین (ع) در بحث فیوضات معنوی بیش از پیش بهره مند شویم و حقیقتاً در اعیاد و ولادت ها و شهادت های ائمه(ع) فرصت خوبی فراروی ما قرار دارد که ضمن عرض ارادت به ساحات آنان بتوانیم ره توشه ای برای زندگی خویش برگیریم.

وی با تاکید بر این که برخورد کریمانه با افراد جامعه را می بایست از سیره کریم اهل بیت (ع) فرا بگیریم، خاطرنشان کرد: ما اگر ادعای مسلمانی و شیعه بودن داریم باید اهل گذشت و ایثار باشیم و اشتباهات دیگران را به رخ آن ها نکشیده و بلکه اهل چشم پوشی از خطا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین هاجری همچنین گفت: امام حسن مجتبی (ع) حتی نسبت به دشمنان خود مثل آن فرد شامی با بزرگواری رفتار می کردند و حال آن که برخی افراد به جهت جهل و یا غرض ، نسبت به اهل بیت(ع) دشنام داده و بی احترامی می کردند و بعد همین افراد هتاک وقتی که رفتار کریمانه و گذشت و بخشش اهل بیت(ع) را می دیدند تا آخر عمر شیفته این مرام و سبک زندگی می شدند.

وی افزود: از این منظر ما که پیروی حضرات معصومین هستیم و خود را شاگرد این مکتب می دانیم نه فقط در مواجهه با دوستان و خویشان بلکه در مقابل دیگران و حتی کسانی که با ما دشمنی می کنند، نیز باید چنین باشیم و حداقل تلاش خود را برای شبیه کردن رفتارمان به رفتار امامان خویش بکنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha