سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: اسلام و ائمه اطهار(ع) توجه ویژه‌ای به بهداشت و سلامت داشتند و انسان تا بدن سالم نداشته باشد جسم بیمار نمی‌تواند تهذیب نفس کند و باید همه مردم نسبت به سلامت جسمی خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در دیدار با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و مسئول نمایندگی ولی فقیه  دانشگاه علوم پزشکی گفت: فشار خون یکی از مسائل روز در بحث سلامت است که بیش از 28 درصد از سنین 18 تا 30 سال در جامعه به این بیماری مبتلاء هستند و بیماری فشار خون موجب فرسودگی اعضای بدن بیمار می‌شود.

وی افزود: اسلام و ائمه اطهار(ع) توجه ویژه‌ای به بهداشت و سلامت داشته اند و انسان تا بدن سالم نداشته باشد جسمی بیمار نمی‌تواند تهذیب نفس کند و باید همه مردم نسبت به سلامت جسمی خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: از طلاب دست به قلم استان در راستای سلامت مقالاتی  بنویسند و با بسته‌های  آموزشی دانشگاه علوم پزشکی  برای مبلغین طرح حجرت ارسال گردد که در همین راستا مردم استان به خصوص مناطق محرم را از این طرح با خبر کنند و برای فرستادن  گروهی ها جهادی  در بین مردم برای اطلاع رسانی آنها از پویش بسیج ملی کنترل فشار خون طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان برای این امر مهم اعلام آمادگی می‌کند.

دکتر راضی ناصری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: در ایران بیش از 100 هزار نفر و در دنیا بیشتر از 10 میلیون نفر در اثر فشار خون موجب مرگ آنها می‌شود که افراد بالای 30 سال قریب به 35 درصد آنها به بیماری فشار خون مبتلا هستند و هدف این طرح  و پویش بیان ساده  فشاره خون و آگاهی مردم که بتوان فشار خون افراد را سنجش کرد.

وی ادامه داد: در راستای این پویش بسته های آموزشی در رابطه با فشار خون آماده است که باید در بین مردم توزیع شود و آنها از این بیماری آگاهی یابند و آموزش های لازم صورت پذیرد و از روحانیون مبلغین میخواهیم که در ایام رمضان با استفاده از تریبونی که در اختیار دارند این موضوع بیماری فشار خون را برای مردم بیان کنند.

در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای تست فشار خون طلاب و روحانیون در سطح استان گروه های پزشکی اعزام می‌کند.

بر پایه این گزارش، مدیر و معاونین حوزه های علمیه استان ایلام ، طلاب و روحانیون به پویش بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست و مردم را برای پیوستن به این طرح دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha