جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امروز در این ایام پرفضیلت بیش از پیش باید به فکر نیازمندان وخانواده های آبرومند باشیم ،چرا که بخشندگی مایه سرافرازی در دنیا وآخرت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی موینی، در مراسم جشن گلریزان که با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران در مسجد المهدی شهرستان محمدیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، با تاکید بر دستگیری و کمک به همنوعان در جامعه گفت: حضرت امام رضا (ع) در باره حقیقت بخشندگی می‌فرمایند که (بخشندگی درختی است در بهشت که شاخه ووساقه های آن در دنیا است و هرکس به شاخه‌ای از آن چنگ بزند به بهشت خواهد رفت).

حجت الاسلام موینی خاطرنشان کرد: بخشندگی مایه کمال و تقرب به خداست و نه تنها در دنیا عزت و آبروی فرد است، بلکه در آخرت دست مایه نجات و رستگاری است.

وی بیان کرد: در سیره اهل بیت (ع) توصیه‌های فراوانی نسبت به انفاق در راه خدا و رسیدگی به حال نیازمندان به مناسبت‌های مختلف دیده می‌شود.

امام جمعه شهرستان محمدیه ادامه داد: انسانی که از مال دنیا می‌گذرد و در امور عام‌المنفعه سهیم می‌شوند نه تنها دنیای خود را آباد ساخته، بلکه ذخیره با ارزشی برای آخرت خود اندوخته است.

وی ادامه داد: امروز خیران و نیکوکاران تبدیل به الگوهایی شده‌اند که مردم دیگر از آنها درس معرفت می‌آموزند و آنان نیز اشتیاق دارند که راه این بزرگواران را ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امروز در این ایام پرفضیلت بیش از پیش باید به فکر نیازمندان و خانواده های آبرومند باشیم، چرا که بخشندگی مایه سرافرازی در دنیا و آخرت است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha