جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شب قدر

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به در پیش بودن شب های با فضیلت قدر از برگزاری مراسم شب های احیا در ۳۵۰ امامزاده شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان برگزار شد ، شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان را فرصتی برای استجابت دعا دانست و گفت: اگر دعای ما با اخلاص و نیت الهی باشد به طور حتم از سوی خداوند متعال مورد استجابت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فرصت های طلایی را در اختیار بندگان خود قرار داده است، افزود: عبادت در این ماه با فضیلت چندین برابر ارزشمند تر از سایر ماه های سال است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) بر ضرورت بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) در زندگی تأکید کرد و گفت: معارف اهل بیت(ع) راه و رسم زندگی سعادتمندانه را به ما نشان می دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز دنیای اسلام از معارف اهل بیت(ع) و قرآن فاصله گرفته است، افزود: همین بی توجهی موجب بروز مشکلات و بحران های بسیاری در جامعه اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات بازگشت به معارف قرآن و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: باید ارزش های دینی بیشتر در سطوح مختلف جامعه گسترش پیدا کند تا شاهد ایجاد یک جامعه آرمانی باشیم.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود یکی از القاب و عناوین امام حسن مجتبی(ع) را کریم اهل بیت(ع) معرفی کرد و گفت: باید با تأسی از سیره عملی آن حضرت در کمک به محرومان و نیازمند پیشگام باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر آحاد جامعه اسلامی به وظایفی که دین برای آنها مشخص و معین کرده عمل کنند هیچ فرد مؤمن و مسلمانی گرسنه و فقیر نخواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران از مردم کشورمان به عنوان مردمی نوع دوست یاد کرد و با بیان این که این مردم در دستگیری از محرومان جامعه همواره پیشگام بوده اند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خاصی که در کشور وجود دارد لازم است آحاد مردم برای کمک به محرومان جامعه پیش قدم شوند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن شب های با فضیلت قدر از برگزاری مراسم شب های احیا در 350 امامزاده شاخص استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم پرفیض با قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و سخنرانی در اماکن متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha