جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاري نشست تخصصی تربیت فرزند به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس

حوزه/"حجت الاسلام و المسلمین صیامی" گفت: از اهداف مهم تربیت فرزند ثبات رفتاری فرزندان در طول زندگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان،  "حجت الاسلام و المسلمین صیامی" مبلغ جهادی و اعزامی از قم در دومین نشست تخصصی تربیت فرزند با حضور بسیجیان فعال در سالن کنفرانس سپاه ناحیه بندرعباس که با همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: یکی از محور های مهم در تربیت فرزندان زیر دو سال، فراهم كردن محیطی سرشار از آرامش برای آن ها است.

استاد حوزه خاطر نشان شد: از نکات حائز اهمیت در تربیت کودکان تا سن یک سالگی، توجه به خودمحوري و خودشیفتگي فرزندان است آن ها در اين دوره، مادر را جزئی از خود می دانند.

وی، سن یک سالگی را از مهمترین مراحل مهم زندگی کودک دانست و گفت: مادران نقش مهمی در اعتمادسازی کودکان در سن یک سالگی دارند که باید با در آغوش گرفتن و نوازش آن ها اعتماد لازم را در کودک خود ایجاد کنند.

"حجت الاسلام و المسلمین صیامی"  با اشاره به حساسیت سن یک سالگی به برخی از خطرات پیرامون کودک از جمله تماشای تلویزیون در این سن اشاره کرد و تصریح کرد: کودکان زیر دو سال توانایی درک بسیاری از مفاهیم و تصاویر را ندارند و تماشای تلویزیون در این سن برای آن ها بسیار خطرناک است.

وی افزود: برخی اوقات تماشای تلویزیون با رعایت زمان و کنترل ساعات تماشای آن برای کودکان بالای دوسال باعث ایجاد خلاقیت در آن ها می شود.

"استاد حوزه" در پايان به برخی از نکات تربیتی کودکان پرداخت و خاطر نشان شد: رعایت اصل تغافل، بهترین تدبیر در مواجه با پرسش های دشوار و کنجکاوی کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha