پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قاضی های شرعی اوگاندا

حوزه/ قاضی‌های شرعی اوگاندا که امام جمعه نیز هستند، اظهار کردند: در روز جهانی قدس از ملت مظلوم فلسطین حمایت و نفرت خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام خواهیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دفتر مفتی اعظم اوگاندا «شیخ سلیمان کاسوله اِن دیرانگو» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، نخستین کارگاه آموزشی با عنوان «توانمندسازی و دانش‌افزائی قاضی‌‌های شرعی به عنوان بالاترین مقام دینی در استان‌ها و مناطق» را در مسجد بزرگ چیوبولی برگزار کرد.

بروزرسانی سطح فکری و دانش‌افزائی قاضی‌های شرعی استان‌های مختلف، معرفت‌شناسی، اخلاق کاربردی، بررسی شیوه‌های استقلال مالی قاضی‌های شرعی به عنوان عالی‌ترین مقام دینی به دیگران، ایجاد شرکت‌ها و مشاغل درآمدزا، الگو و نمونه بودن قاضی‌ها در جامعه و ... از جمله اهداف این کارگاه آموزشی بود.

مفتی اعظم اوگاندا در بخشی از سخنان خود بر ضرورت ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمین در جامعه تأکید کرد.

محمدرضا قزلسفلی، به عنوان سخنران این کارگاه آموزشی با بیان اینکه وحدت، همدلی و وفاق از جمله پیام‌ها و دستاوردهای روزه است، گفت: در حقیقت ماه رمضان حرکت شکوهمندی برای نمایش همدلی و وحدت بین مسلمانان است.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: ماه مبارک رمضان مانند حج، ماه میهمانی خدا است و میهمان باید از اموری که مورد پسند میزبان نباشد پرهیز کند.

رایزن فرهنگی کشورمان با تأکید بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفت: همدردی و کمک به ملت‌های مظلوم و تحت ستم که فلسطین نمونه بارز آن است، بخشی از فرهنگ ماه مبارک رمضان بوده و در مقبولیت روزه‌داری نقش اساسی دارد.

وی افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا آمادگی آن را دارد که تجربیات خود را در اختیار برگزارکنندگان کارگاه‌های آموزشی، دینی، فرهنگی و علمی مفید اوگاندا قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha