پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خانم حسینی

حوزه / خانم حسینی گفت: جایگاه علمی و معنوی امام حسن مجتبی (ع) به گونه‌ای بود که دشمنان هم به آن معترف بوده و بر شهادت ایشان اشک می‌ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، خانم عاطفه حسینی امروز در مراسم جشن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) شهرستان چایپاره برگزار شد، بخشندگی را بارزترین خصوصیات امام دوم شیعیان توصیف کرد و اظهار داشت: بخشندگی، بارزترین خصوصیت امام حسن مجتبی (ع) است که سه بار تمام دارایی خود را در راه خدا انفاق نموده و همچنین بارها اموال خود را تقسیم کرده و به فقرا انفاق کردند.

وی ادامه داد: از فضایل دیگر امام حسن (ع ) علمی بود که خدای متعال به ایشان عنایت کرده بود؛ امام علی (ع) درمورد فرزند گرامی خود چنین بیان می‌ فرماید در خاندان آل محمد (ص) کسی وجود دارد که علم او همانند علم یحیی بن زکریا (ع) می‌باشد.

کارشناس حوزوی اضافه کرد: جایگاه معنوی امام حسن (ع) به گونه‌ای بود که مروان بعد از تیر باران تابوت مطهر حضرت شروع به گریه کردن کرد و وقتی اطرافیان وی علت گریه را پرسیدند، او اعتراف کرد که تیرباران تابوت حضرت برای رسیدن به مقام و حکومت دنیایی بود و علت گریه، برای از دست دادن بزرگواری است که سنگینی تمام کوه‌ها در مقابل سنگینی عظمت ایشان ناچیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha