جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492841
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
نشست شعر مقاومت در لاذقیه

حوزه/ دومین نشست فرهنگی «شعر مقاومت» شُعرای برجسته لاذقیه، شخصیت‌های فرهنگی و علمی در مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دومین نشست فرهنگی «شعر مقاومت» شُعرای برجسته لاذقیه، شخصیت‌های فرهنگی و علمی در مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه برگزار شد.

غلامحسین حسینی‌درقه، وابسته فرهنگی ایران در لاذقیه در سخنانی در دومین نشست فرهنگی «شعر مقاومت»، گفت: مقاومت و ایستادگی مردم سوریه، نمونه‌ بسیار زنده و واقعی مقاومت یک ملت است؛ مقاومت مردمی که تمامی سرزمینشان مورد تاخت و تاز دشمنان و کینه توزان قرار گرفت تا جایی که این هجوم تا دروازه‌های پایتخت کشیده شد.

احمد حسيب اسعد، شاعر، نویسنده و عضو کانون نویسندگان عرب، مجموعهای از ابیات خود را که با مضمون مقاومت مردم سوریه، لبنان و فلسطین بود برای حاضران در این نشست سرود.

بديع صقور، شاعر، نویسنده، رئیس تحریر مجله و رورنامه بناه الاجيال و عضو کانون نویسندگان عرب، به سرودن اشعار خود که برگرفته از شعر نو بود به توصیف شهر قدس و جایگاه رفیع آن پرداخت.

سامر الخطيب، شاعر مشهور شهر قرداحه در وصف آموختن درس مقاومت از مدرسه امام حسین(ع) گفت: در مکتب امام حسین(ع) آموخته ایم که هرکس حُب حسین (ع) را در دل داشته باشد از مرگ نمی ترسد.

آخرین شاعر این مراسم خانم ماريا مرتكوش، شاعرحماسی مشهور لاذقیه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اشعرى IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليكم لطفا يك راه تماس با استاد رامز الليوا (استاد ادبيات فارسى در لاذقيه) بفرماييد. تشكر