جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: همت دامداران و حمایت دولت از آن می‌تواند نقش مهمی در تأمین دام بسیاری از استان‌های همجوار آذربایجان غربی دارد و با تأمین دام مورد نیاز کشور، از نوسانات شدید قیمت و واردات گوشت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و قدردانی از حسن توجه دولت به پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به جهت هم مرز بودن با سه کشور ظرفیت بسیار بالایی برای ارتقای سطح اقتصادی در منطقه دارد و توجه ویژه دولت در این امر می‌تواند منشأ خیر و برکات در استان باشد.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، افزود: بارش‌ها یک نعمت الهی است که خدای متعال به کشور ما ارزانی داشته است و قدردانی از اقدامات مناسب دولت و مسئولان در لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها که موجب کاهش صدمات و خسارات در آذربایجان‌غربی شد، لازم و ضروری است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: توجه به حوزه کشاورزی خصوصاً در بخش کشت گلخانه‌ای و دامداری می‌تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه استان باشد و در این مورد از رئیس جمهور و هیأت دولت تقاضای توجه ویژه‌‌ای در این بخش به آذربایجان‌غربی را داریم.

وی با اشاره به اهمیت گسترش صنعت دامداری و مکانیزه کردن آن گفت: همت دامداران استان در بخش دامداری و حمایت دولت از آن می‌تواند نقش مهمی در تأمین دام بسیاری از استان‌های همجوار داشته باشد و با تأمین دام مورد نیاز کشور از نوسانات شدید قیمت گوشت در کشور جلوگیری بعمل آید فلذا در این زمینه نیز منتظر تصمیمات مهم و حمایتی دولت هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری در استان و ضرورت توجه به بخش شهری افزود: شهرداری‌ها نیازمند نگاه متعالی و مناسب از سوی دولت هستند تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنند و تا با اقدامات عملی و رفع مشکلات شهری، شاهد ایجاد بسترهای مناسب در جهت رونق توریسم در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در کشور و تنوع قومیتی در استان خاطر نشان کرد: پیوست فرهنگی مناسب باید در طرح‌های مختلف مدنظر باشد که این موضوع نیازمند توجه ویژه دولت است و امیدواریم با تصمیمات درست و بهنگام شاهد همگرایی فرهنگی در استان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت گفت: اقدامات دولت توسط رسانه‌ها و صداوسیما پوشش داده می شود و مردم با مشاهده تلاش‌های مسئولین قدردان آن‌ها خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha