پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 492865
۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
۱

حوزه / تاکید امام جمعه تکاب بر امید داشتن به خدا در سخت‌ترین لحظات، برگزاری محفل انس با قرآن در سلماس و تاکید معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی ماکو به نظارت طلاب بر خود، از جمله اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام عیسی برادری، عصر سه‌شنبه در جمع‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع شهرستان تکاب  با اشاره به آیات ۸۶تا ۹۶ سوره یوسف اظهار داشت: حضرت یعقوب (ع) بعد از قطع امید از به دست آوردن دو فرزند خود شِکوه خود را پیش خدا می‌برد و این نشان از عمق یقین حضرت دارد که در حالت حزن و ناراحتی هم امیدوار به عنایات پروردگار است.

وی ادامه داد: بعد از آوردن پیراهن حضرت یوسف (ع) که به صورت حضرت یعقوب (ع) انداخته و بینایی حضرت باز می‌گردد، ایشان این امیدوار بودن به عنایات خدای متعال را عینا مشاهده می‌کنند.

امام جمعه تکاب با اشاره به پیام این دو آیه گفت: پیام این دو آیه این است که در سخت‌ترین لحظات هم باید به خدا امید داشت و از او کمک خواست و باید خواسته‌های نفس را در راه اعتقاد به رضای خدا قربانی کرد و آن وقت تفضلات الهی هم خودش را نشان خواهد داد و آن چیزی که دیگران باور ندارند و انتظارش ندارند، معجزه آسا اتفاق خواهد افتاد.

 

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در سلماس

محفل انس با قرآن کریم امروز با حضور امام جمعه سلماس در مدرسه علمیه قرآنی امام علی (ع) سلماس برگزار شد.

مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس از مدارس علمیه قرآنی در آذربایجان‌غربی است که عموم طلاب این مدرسه حافظ قرآن و نهج‌البلاغه هستند.
 

جهل به عیوب خود بزرگترین گناه است

حجت الاسلام مسعود حدادی معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو، در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به آداب حجره نشینی گفت: حجره صرفا یک اتاق نیست بلکه محلی برای تمرین تعامل با انسان‌های دیگر و محلی برای تمرین مواجه شدن با سلیقه‌ها و افراد مختلف در جامعه می‌باشد.

وی ادامه داد: برای یک طلبه باید نظارت الهی در درون وجود او نهادینه شود و کنترل درونی و نظارت درونی برای خودش داشته باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو بیان داشت: این که شخصی به عیوب خودش آگاه نباشد، بزرگترین گناه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha