جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیش از ۵۰۰ حمله ضداسلامی در آمریکا در سال جاری به وقوع پیوسته

حوزه/ دیدبان اسلام هراسی در ایالات متحده نشان می دهد که بیش از ۵۰۰ حمله ضداسلامی علیه مسلمانان در این کشور از زمان آغاز سال اخیر به وقوع پیوسته است .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thedailybeast، دیدبان اسلام هراسی در آمریکا موفق به شناسایی بیش از 500 حمله ضداسلامی علیه مسلمانان در آمریکا از زمان آغاز امسال بوده است که احتمالا یک تخمین بسیار پایین است.

از دو ماه پیش که یک مهاجم حامی برتری نژادسفید در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار شد، مسلمانان آمریکا با تهدیدهای زیادی روبرو شده اند. یک آتش سوزی در مسجد کالیفرنیا مرتبط با حمله نژادپرستان بود که به کنیسه ای نیز حمله کرده بودند.

یکشنبه گذشته نیز مسجد نیوهیون در ایالت کنتیکت آمریکا در شعله های آتش سوخت. روز پنج شنبه نیز در کویینوز نیویورک در سخنرانی ضداسلامی به مسجد حمله شد . روز دوشنبه نیز یک مرد فلوریدایی به جرم تهدید به مرگ مسلمانان و حمله به مسجد توسط پلیس دستگیر شد.

عباس برزگر مدیر تحقیقات ملی و حمایتی در شورای رواط اسلامی آمریکایی (کایر) گفت: این ها همه بخشی از روند نفرت هستند که از سال 2015 آغاز شده اند.

شورای کایر در سرتاسر ایالات متحده نفرت های ضداسلامی را ردیابی می کند.

برزگر در ادامه افزود: هنوز چیزی از آغاز سال نگذشته که بیش از 500 برخورد ضداسلامی یا آزار و اذیت مسلمانان در سال اخیر به ما گزارش شده اند. این گزارش بسیار اولیه است. من می دانم تعدادی از شعبه های ما هنوز گزارش های خود را ارسال نکرده اند و اعتقاد دارم که برآورد بسیار کمی از آنچه در سراسر کشور اتفاق می افتد داده می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha