جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: اثرگذاری کلام یک روحانی زمانی است که مخاطبین، عمل را نیز در او مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام عیسی برادری امروز در جلسه مبلّغین ماه رمضان شهرستان تکاب، با بیان اینکه مبلیغن  زبان گویای اسلام هستند اظهار داشت: مردم علاوه بر بیان خوب، عمل هم از مبلعین می‌خواهند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق معارف اسلام در جامعه، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار ماه رمضان امسال با طلاب، تاکید کردند؛ اسلام را محقق کنید، یعنی علاوه بر معرفت‌افزایی، به گفته‌های خود جامه عمل هم بپوشانید تا مردم عمل را در مبلّغ و طلبه ببینند.

حجت الاسلام برادری بیان داشت: اثرگذاری کلام یک روحانی زمانی است که مخاطبین، عمل را نیز در او مشاهده کنند.

وی ادامه داد: تمام تحصیل، تدریس، تالیف و تبلیغ‌، جهت بندگی و انقیاد در برابر خدای متعال است و اگر درجه بندگی مبلّغ دینی ارتقا یابد، اسلام حقیقی محقق و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: باید سعی شود با رفتار عملی بحث‌های اسلامی و دینی را در جامعه نهادینه و پیاده کرد و صرف نظریه‌پردازی و بیان کردن، دردی را دوا نخواهد کرد

وی با اشاره به مقوله بدحجابی در جامعه و حل آن معضل به دست مبلّغین دینی، گفت: در برخورد با بی‌حجاب باید سنجیده عمل شود و همان گونه که مقام معظم رهبری هم بیان کردند صرف بدحجابی نباید منجر بشود دیدگاه ما به زنان جامعه منفی باشد؛ حضور آن‌ها در مراسمات دینی و مذهبی نشان از علاقه درونی آن‌ها به اسلام است و آنان فقط در برخی مصادیق دچار خطا شده‌اند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: در امر تبلیغ باید سنجیده و بجا عمل شود و مبلغین و طلاب تا می‌توانند دروس خود را قوی بخوانند، چرا که جامعه به طلاب خوشفکر و دانشمند نیاز بیشتری دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha