شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه نایین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرزابیگی گفت: خدمت در حوزه تامین معاش نیست، تامین معاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، جلسه اخلاق ویژه کادر و اساتید، پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمود میرزابیگی، مؤسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها نایین  برگزار شد.

وی، دو حجتی که خداوند برای انسان جهت قرار گرفتن در مسیر صحیح در نظر گرفته است را حجت ظاهری و باطنی دانست و افزود: بر اساس روایات از حجت ظاهری به قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام و از حجت باطنی به عقل تعبیر کرده اند.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها نایین، تاثیر استفاده حجت باطنی را بهره گیری موثرتر از حجت ظاهری در زندگی عنوان کرد و افزود: عقل بالاترین موجود گرانبهایی است که خداوند برای راهنمایی ما قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزابیکی در ادامه افزود: کسی که تقید به اخلاق و حجاب ندارد قطعا از حجت باطنی استفاده نکرده و در واقع با خوی حیوانی زندگی می کند.

وی با اشاره به روایتی از اصول کافی در مورد اختیار حضرت آدم در انتخاب یکی از سه عنصر عقل، حیاء و دین، و انتخاب عقل توسط حضرت آدم فرمود: هر جا عقل باشد حیاء و دین هم وجود دارد و جامعه رو به پیشرفت در مسیر حرکت می باشد.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها نایین، روحیه سپاسگزاری، تدبیر، برنامه ریزی و مشورت را اساس کار در حوزه دانست و اساتید و معاونین حوزه را همراه، هم فکر و بازوی مدیر عنوان نمود و حسن خلق، سعه صدر، صبر، صداقت و امانتداری را از خصوصیات بارز کادر و اساتید حوزه عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha