جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در سخنرانی ها مشکلات مردم را تکرار کنید و آن اقدامات و راه حل هایی که حضرت آقا بر آنها تاکید دارند را مطرح کنید و فراموش نکنید که خواسته های به حق مردم را باید مطالبه گری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، در کارگروهی با حضور مدیران مدارس علمیه استان که در مدرسه آقای آخوند برگزار شد با تاکید براین که طلاب در برابر تبلیغ های سوء دشمنان اسلام و انقلاب ساکت نمانند اظهار داشت: ما هیچ گاه ترسی از این برنامه ها نداشته و نخواهیم داشت اما بی تفاوت نیز نیستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از شهادت حجت الاسلام قاسمی موجی در جامعه ای ایجاد شد و مردم نیز با این قشر بیشتر آشنا شدند بنابراین با استفاده از همین روشنگری ها می توان با نقشه های دشمن مقابله کرد.

وی با اشاره اینکه به چهلمین روز شهادت شهید قاسمی نزدیک می شویم تاکید کرد: باید مراسم با شکوهی در شان این شهید بزرگوار برگزار کنیم و این مراسم مختص به شهر همدان نباشد بلکه در تمام استان به صورت با شکوه برگزار گردد.

آیت الله موسوی اصفهانی حضور مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید قاسمی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: ارتباط بین مردم و رحانیت هیچ گاه از بین نخواهد رفت و روز به روز نیز این ارتباط مستحکم تر خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم با همه وجود پای این انقلاب و این نظام هستند و هر سال در روز قدس و 22 بهمن این موضوع را به رخ همه جهانیان می کشند،  بنابراین ما هم در قبال مردم باید همیشه همانند گذشته همراه و همگام آنها باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در سخنرانی ها مشکلات مردم را تکرار کنید و آن اقدامات و راه حل هایی که حضرت آقا بر آنها تاکید دارند را مطرح کنید و فراموش نکنید که خواسته های به حق مردم را باید مطالبه گری کرد.

وی در ادامه توجه مدیران مدارس به طلاب را بسیار ضروری خواند و گفت: مدیران در کنار اساتید باید در مدارس در جهت رشد طلاب با تمام وجود پای کار بیایند.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از کارهایی که می شود ان را انجام داد این است که استاد هر بار که به کلاس خود می رود هر یک از شاگردان را موظف به خواندن حداقل دو خط از متون عربی کند و مطمئنا اگر این اتفاق بیوفتد در کمتر از شش ماه ادبیات طلاب پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

وی خواندن روایات در کلاس را یکی دیگر از برنامه های مورد استقبال نامید و یادآور شد: اگر این برنامه ها در مدارس نباشد ضعف در مدیریت وجود دارد چرا که مدیر باید مطالبه کند نه مسامحه.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تاکید کرد: در زمینه اجرای برنامه تهذیب در بین طلاب تذکر فراوان بدهید البته به یاد داشته باشید که این موارد کنترل استاد نیست بلکه معنای آن اجرای قانون می باشد.

وی رسیدگی به مشکلات طلاب را از ضروریت های حوزه عنوان کرد و گفت: اگر طلبه ای تقاضایی دارد باید آن را حتما به مرکز انتقال دهید و تا آنجایی که می توانیم برای رفع آن اقدام کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه علمیه کشور خاطر نشان کرد: ایشان سابقه خوبی در عرصه مدیریت دارند و علاوه بر اینکه مدیری موفق هستند در تفسیر نیز دارای تخصص بالایی می باشند تا جایی که در صدا و سیما پرسش های قرآنی را ایشان جواب می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha