جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سبحانی در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: هم اکنون مشاهده می کنیم که گاهی برخی از کسانی که در دوران جنگ به ایران صدمه زدند، عذرخواهی می کنند، اما عذرشان پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در چهاردهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قران کریم که در نمازخانه مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، گفتند: خداوند در آیه 65 سوره مبارکه توبه به دسایس منافقان اشاره می کنند.

معظم له افزودند: این آیه به برخی از منافقان اشاره می کنند که خدمت پیامبر اکرم(ص) حاضر شده و به صورت دروغین نسبت به کوتاهی های خود عذرخواهی می کردند.

ایشان گفتند: خداوند در این آیه شریفه از این دسیسه آنها نیز پرده برداشته است؛ هم اکنون نیز مشاهده می کنیم که گاهی برخی از کسانی که در دوران جنگ به ایران صدمه زدند، عذرخواهی می کنند، اما عذرشان پذیرفته نیست.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: این عذرخواهی، نوعی حیله و پوشش برای کارهای نادرستشان است و در دل خودشان از کارهایی که علیه جمهوری اسلامی انجام داده اند، رضایت دارند.
ایشان با ذکر این مطلب که اگر انسان یک گناه را به صورت مکرر انجام دهد، به گناه کردن عادت می کند، یادآور شدند: انسان باید از ارتکاب گناه پرهیز کند تا قبح گناه برایش از بین نرود.
معظم له با ذکر این مطلب که برخی کسانی که به توجیه گناهان خود می پردازند شناختی از اسلام ندارند بیان کردند: اسلام برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد و کسانی که به احکام اسلام خرده می گیرند، مبانی دینی را مطالعه نکرده اند.
حضرت آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که منافقان در صدر اسلام در لباس مسلمان ظاهر شده و امر به منکر و نهی از معروف می کردند، تصریح کردند: منافقان همواره سعی می کردند ایمان مردم نسبت به پیامبر اکرم(ص) را سست کرده و آنها را از شنیدن آیات قرآن کریم منع کنند.
ایشان گفتند: برخی عنوان می کنند که سراسر قرآن حقیقت است و مجاز، جایی در قرآن ندارد در حالی که در مقاله ای در همین راستا بیان کردیم که قرآن مباحث بسیاری را در زمینه مجاز مطرح کرده است.
حضرت آیت الله سبحانی در پایان به بحث توکل اشاره کردند و تصریح کردند: قطعا انسان بدون توکل بر خدا به سعادت نمی رسد؛ انسان باید در همه امور خود خداوند را مدنظر قرار دهد؛ زیرا امید و توکل بر غیر خداوند انسان را از مسیر بندگی منحرف می سازد؛ پس همیشه انسان باید به خداوند تکیه کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha