پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ملکی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ملکی با تاکید بر ضرورت انجام تست های علمی و روانشناسی در جذب طلاب جدید، گفت: پذیرش کیفی داوطلبان ورود به حوزه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، ظهر امروز در جمع مدیران مدارس استان همدان با تاکید بر لزوم توجه به مصاحبه های داوطلبان ورود به حوزه، گفت: در روند انتخاب افراد برای ورود به حوزه های علمیه، یکی از بهترین راه ها انتخاب از طریق مصاحبه های حضوری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کشور با تاکید بر ضرورت پذیرش کیفی داوطلبان ورود به حوزه، افزود: اگر ملاک تنها نمره باشد، نمی توانیم افراد را به درستی انتخاب کنیم، اما در مصاحبه بهتر می توانیم افرادی که توانایی بالایی دارند را کشف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، حضور مشاوران ارشد را در مصاحبه ها ضروری خواند و گفت: اگر مشاوره به درستی انجام شود و تست های مورد نیاز گرفته شود و در پایان نظری که توسط مشاور و مصاحبه گر جمع بندی می شود، بیشتر از نظرات دیگر قابل اعتماد و قابل قبول است.

وی در ادامه به اجرای طرح های میثاق طلبگی یک و دو اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای طرح میثاق دو، اعضا شورای عالی پس از دیدن نتایج این طرح بسیار تشکر کردند و از انجام آن خوشنود بودند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور یادآور شد: طرح میثاق دو به این معنا است که ما طلاب را به مدیر مدارس تحویل می دهیم و پس از هشت ماه تمام فعالیت های صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی با اشاره به این که تا الان ۱۲ استان طرح میثاق طلبگی دو را اجرا کرده اند، ابراز داشت: بررسی آشنایی با احکام، روان خوانی قرآن و نماز و توجه به آداب ظاهری و اخلاقی از محور های مورد ارزیابی است که توسط ارزیابان در این طرح صورت می پذیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha