شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی گفت: امروز باید رسانه اساس دفاع مقدس که عظمت دینی و شعار ما می‌توانیم و توانستیم، جهاد، اخلاص، نترسیدن و حرکت جهادی را به مردم بیان کند و متاسفانه رسانه‌های و صدا و سیما در این باره کوتاهی کرده‌اند و نسل جدید آشنایی کافی با شهدا ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، امروز در اولین نشست تخصصی بازخوانی نقش رسانه در دفاع مقدس و مقاومت که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز مؤثرترین و برنده‌ترین سلاح علیه دشمن رسانه است و همان کاری که بمب شیمیایی می‌کند رسانه آن را انجام می‌دهد و ما در جنگ تحمیلی در جذب اعتماد عمومی، انسجام ملی، تبیین پیروزی‌های جبهه و تجلیل از فداکاری‌های رزمندگان از رسانه زمان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: اولین کار رسانه بیدار کردن اذهان عمومی و توجه دادن مردم به ارزش‌های والای انسانی است و امام خمینی (ره) در دیدار اهل رسانه با ایشان در پاریس فرمودند، بیداری ذهن‌ها مقدمه سقوط شاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان داشت: امروز هر کس بتواند رسانه را در دست بگیرد مؤفقیت‌ها را هم به سمت خود سوق داده است چنان که از صدر اسلام هم کسانی که توانستند افکار عمومی را به سمت خود متوجه کنند حکومت را هم به دست گرفتند.

وی رقابت بر سر چاپ کتب بی‌محتوا در مورد جبهه و جنگ را از آسیب‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: عده‌ای برای چاپ کتب بدون محتوا در مورد دفاع مقدس رقابت می‌کنند و این از آسیب‌های بیان حوادث جبهه و جنگ است و حال آن‌که تاثیر برخی افراد در جهت دهی جبهه و جنگ از بعضی مراکز فرهنگی بیشتر می‌باشد.

حجت الاسلام سرایی خاطر نشان کرد: امروز باید رسانه اساس دفاع مقدس که عظمت دینی و شعار ما می‌توانیم و توانستیم، جهاد، اخلاص، نترسیدن و حرکت جهادی را به مردم بیان کند و متاسفانه رسانه‌های و صدا و سیما در این باره کوتاهی کرده‌اند  و نسل جدید آشنایی کافی با شهدا ندارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی دنیا هر چه داشت بر علیه ما استفاده کرد اما ما ابهت استکبار را در دفاع هشت ساله شکسته و انقلاب خود را به جهانیان صادر کردیم.

وی مطالبه‌گری و نهراسیدن از خطرها را از شاخصه‌های رسانه عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها باید خواسته‌های مردم و رهبر انقلاب را از مسئولین مطالبه کرده و در این راه از هزینه دادن نهراسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha