جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رفع معضل بدحجابی در جامعه اسلامی نیازمند عزم جدی همه مسؤولان است، تصریح کرد: نباید موضوع مهمی همچون حجاب را باید مسائل دیگر گره زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی تبلیغی این شهرستان با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن و کسب معرفت الهی است.

وی با بیان این که هر لحظه از ماه مبارک رمضان فرصتی مهم برای خودسازی و پالایش روح است، افزود: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان این فرصت را به ما داده تا با عبادت و بندگی به او نزدیک تر شویم.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود همچنین به در پیش شب های با فضیلت قدر اشاره کرد و با بیان این که هیچ شبی در سال با عظمت تر از شب های قدر نیست، خاطرنشان کرد: در این شب های با عظمت تقدیر وسرنوشت انسان رقم می خورد و عبادت در این شب ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان فرصتی برای توبه و استجابت دعا است، تصریح کرد: شب های با عظمت قدر از جمله بهترین فرصت های الهی برای توبه به درگاه خداوند متعال و استجابت دعا است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که نزول قرآن در شب های قدر نشان دهنده عظمت این شب ها است، خاطرنشان کرد: درک صحیح شب های قدر این توفیق را به ما خواهد داد تا به درگاه خداوند متعال بیشتر نزدیک شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت انس بیشتر با کلام الهی در این فرصت باقیمانده تا پایان ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرآن بهترین دستورالعمل الهی برای سعادت و رستگاری انسان است که در شب های با عظمت قدر بر قلب پیامبر نازل شده است.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که مفاهیم قرآنی باید به عنوان یک اولویت در زندگی همه ما نهادینه شود و گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: زندگی قرآنی به طور حتم یک زندگی سعادتمندانه خواهد بود به همین دلیل باید ارزش های قرآنی بیشتر در زندگی همه ما گسترش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی کمی از معارف قرآنی فاصله گرفته است، بیان داشت: این شب های با عظمت یک فرصت مناسبی برای انس بیشتر با مفاهیم ناب قرآنی است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که در شب های با عظمت قدر به واسطه قرآن با خداوند متعال ارتباط برقرار می کنیم، تصریح کرد: اگر قرآن در تمام سطوح زندگی ما ورود پیدا کند و نهادینه شود در برابر هر انحراف و کج روی مصون خواهیم ماند.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه مسؤولان به مباحث فرهنگی کشور تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما با مشکلات و معضلات فرهنگی بسیاری مواجه است، گفت: باید برای رفع این معضلات فرهنگی یک برنامه مدون و مشخصی ارائه شود.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، بدحجابی را یکی از مهم ترین معضلات و مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه عزم جدی برای رفع این مشکل در کشور وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رفع معضل بدحجابی در جامعه اسلامی نیازمند یک عزم جدی همه مسؤولان است، خاطرنشان کرد: نباید موضوع مهمی همچون حجاب را باید مسائل دیگر گره زد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha