پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هنر متولیان فرهنگی و مذهبی این است که بتوانند قشر خاکستری و فراری‌های از مسجد را به این اماکن هدایت کرده و زمینه‌های اصلاح آن‌ها را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در نشستى با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل و مسئولان این نهاد در استان، با اشاره به نقش زیربنایی فرهنگ، اظهار کرد: باید به این مقوله بیش از پیش توجه و اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگهبان فرهنگ و ارشاد مردم است، خطاب به مسئولان این نهاد اضافه کرد: قرار گرفتن ارشاد در کنار فرهنگ یعنی باید در کنار فعالیت فرهنگی، کار عملیاتی هم انجام دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید علاوه بر کار فرهنگی کار ارشادی هم بکنیم که کار ارشادی همان کار عاطفی و احساساتی با پشتوانه عقل است.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از همان احساسات پاک فرد برای رسیدن به یک عقلانیت و منطق سکوی پرش بسازیم زیرا می‌شود احساسات هنرمندان را با منطق رشد داد و هدایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کارهای فرهنگی زیرساختی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده و علاوه بر این افرادی که مسیر کج و نادرست می‌روند را ارشاد کند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی افرادی را می‌بینیم که در عرف جامعه مقید نیستند اما درواقع افراد مقیدی هستند و ارشاد یعنی بدون کار فیزیکی، فعالیت هنری و انسانی بکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید کسانی که احتمال می‌دهیم دشمن از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند را به مسیر آورده و هدایت کنیم؛ چراکه هنر متولیان فرهنگی و مذهبی این است که بتوانند قشر خاکستری و فراری‌های از مسجد را به این اماکن هدایت کرده و زمینه‌های اصلاح آن‌ها را فراهم کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برخی حواشی و مشکلاتی که در بخش فرهنگ ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ای سلایق گوناگونی وجود دارند که همین تنوع سلایق و نظرات گاهی فرهنگ جامعه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha