جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 492978
۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
اخبار کوتاه

حوزه / تاکید مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی بر لزوم حمایت از رسانه‌ها، تصریح امام جمعه ارومیه بر مقاومت در مقابل دشمنان و عوامل کاهش رزق از زبان استاد مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب، از جمله اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی جلیل وحیدی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در نشست تخصصی نقش رسانه در انقلاب اسلامی و مقاومت گفت: از جمله نیازهای رسانه حمایت جدی از آن است و لازم کمیته‌های رسانه‌ای برای تولید محتوای انقلاب و دفاع مقدس و نشر آن در رسانه‌ها راه‌اندازی شود

وی ادامه داد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هیچ بودجه‌ای را در راستای حمایت از رسانه‌ها در نظر نگرفته و لازم است بسیج رسانه به عنوان متولی این امر در این مسأله ورود کند.

وحیدی تصریح کرد: مردم ایران متولی دفاع مقدس هستند و اگر تمام امکانات در یک جا در مورد دفاع مقدس متمرکز می‌شد نتجه بهتری به دست می‌آمد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی بیان داشت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آن، دو وظیفه مهمی است که بر عهده این اداره کل قرار داده شده است و متاسفانه برای به دست آوردن آثار دفاع مقدس با مشکلاتی عدیده‌ای روبرو هستیم.

پیروزی مسلمان‌ها در هر برهه‌ای نتیجه استقامت آن‌ها بوده است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در مراسم بزرگداشت شهدای سوم خرداد در نوشین شهر ارومیه با بیان عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه بزرگ و پر برکتی است و این روزها و ساعت‌ها را غنیمت شماریم و خود را مورد عفو و بخشش خدا قرار دهیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر و تهدیدات آمریکا ادامه داد: به گفته رهبر انقلاب که فرمودند، "خرمشهر‌ها در پیش است" باید از مراحل فتح و پیروزی خرمشهر الگو گرفته و استقامت و صبر را در مقابل دشمنان پیشه سازیم تا پیروزی نصیب این ملت مسلمان شود.

امام جمعه ارومیه افزود: پیروزی مسلمانان در هر بره‌های از تاریخ نتیجه استقامت، ایمان و تلاش آن‌ها بود؛ از صدر اسلام تا امروز این چنین بود که پیروزی از آن کسی است که در مقابل دشمن بیاستد، لذا باید در مقابل آمریکا مقاومت کرده و یقین داشته باشیم که پیروزی از آن ملت ایران بوده  خدا با صبر کنندگان است.

 عوامل کم بودن رزق انسان

حجت الاسلام علی جباری استاد مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب در نراسم جمع خوانی قران کریم در مسجد جامع این شهرستان با اشاره به آیه 6 سوره هود، بیان داشت: رزق و روزی همه بندگان را خداوند متعال تضمین کرده است و نباید نسبت به آن به خدا بدبین شد.

وی ادامه داد: همسایه خوب، عالم مسجد، همفسر خوب در سفر، زن صالحه و ... رزق‌های معنوی هستند که خدای متعال به بندگان خود هدیه می‌دهد.

استاد مدرسه علمیه رسول اکرم ترک نماز را از عوامل کاهش رزق عنوان کرد و افزود: در روایات قضا شدن نماز را از عوامل کم بودن رزق برشمرد‌ه‌اند، نارضایتی والدین، عدم رعایت حق الناس و عدم اعتنا به نماز اول وقت از جمله علل دیگر کم شدن رزق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha