جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه ریحانة الرسول

حوزه/ خانم جهانی گفت: در مراسم‌های جمع‌خوانی قرآن کریم با دعوت از ممتازین و حافظین قرآن کریم و تلاوت قرآن توسط آن‌ها در مدرسه، برای فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه، اسوه‌های قرآنی به بانوان شهر معرفی می‌گردند.

پروین جهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اشاره به برنامه‌های مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س) ارومیه اظهار داشت: برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم که دو سال است به سبک جمع‌خوانی حرم حضرت معصومه (س) در مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س) ارومیه، با حضور بیش از دویست نفر از بانوان شهر و با دعوت از ممتازین، حافظین و قاریان برجسته قرآنی شهر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مراسم قرانی هر روز از ساعت 12 ظهر به مدت دوساعت برگزار می‌شود و‌ بعد از جمع‌خوانی نکات تفسیری توسط حجت الاسلام علی اعلائی از اساتید تفسیر حوزه علمیه قم و احکام شرعی توسط اساتید و مدیر مدرسه بیان شده و بعد از اقامه نماز در مدرسه مراسم به پایان می‌رسد.

مدیر مدرسه ریحانة الرسول ارومیه بیان داشت: در جمع‌خوانی قرآن کریم از حافظان و نمونه‌های شاخص قرآنی دعوت به عمل آمده و ضمن قرائت در جمع‌خوانی توسط آن‌ها برای فرهنگ سازی جامعه قرآنی، قاریان ممتاز به مردم معرفی می‌شوند که تا به امروز بیش از 26 نفر از ممتازین قرآنی به مردم معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در مراسم جمع‌خوانی با همکاری هیئت یاوران شهدای ارومیه، هر روز یک شهید شاخص معرفی و خاطرات و زندگی نامه او در حضور جمع قرائت شده و ثواب جزء خوانی آن روز هم به روح آن شهید والا مقام اهداء می‌شود.

جهانی به برنامه شب‌ قدر در این مدرسه اشاره کرد و افزود: برنامه شب‌ قدر طبق روال سال‌های گذشته امسال هم شب 21 ماه رمضان با حضور بیش از 400 نفر از بانوان شهر و با سخنرانی اساتید حوزه در مدرسه علمیه ریحانةالنبی برگزار می‌شود.

وی در ادامه برگزاری جلسات اخلاق دو بار در هفته، راه‌اندازی حلقه‌های معرفتی در مدرسه، جلسات حفظ و تجوید قرآن و برگزاری جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌های این مدرسه عنوان کرد و گفت: در هفته معلم ضمن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای طلاب و اساتید مدرسه، از اساتید مدرسه و طلاب مؤفق در زمینه‌های پژوهشی و علمی هم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha