سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روزه‌خواری در منظر عام بی‌احترامی به ماه رمضان بوده و باید با آن برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، امروز در جمع طلاب بجنورد، با اشاره به جایگاه و اهمیت ماه رمضان، اظهار کرد: همه ما باید باید فضیلت این ماه را مورد توجه قرار داده و به آن احترام بگذاریم.

وی با اشاره به تأکیدات الهی در رابطه با احترام ماه ضیافت الله، افزود: بر این اساس احترام گذاشتن به ماه مبارک رمضان واجب بوده و سبک شمردن این ماه حرام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان، اضافه کرد: روزه گرفتن در ماه رمضان یک حکم و احترام به ماه رمضان حکم دیگری است؛ زیرا ممکن است کسی به دلیل شرعی و عذر موجه فقهی از روزه‌داری در ماه رمضان معذور بوده و روزه گرفتن بر او حرام باشد، اما حفظ حرمت این ماه بر او واجب است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شخص مسافر یا ناتوان روزه بگیرد نه‌تنها ثواب نمی‌برد، بلکه نافرمانی بوده و معصیت کرده است و روزه‌اش باطل است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که شخصی که روزه ندارد حق داشته باشد به‌طور رسمی سفره صبحانه و نهار بگستراند و در مرئی و منظر عام تظاهر به خوردن و آشامیدن کند.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: افزون بر این‌که روزه ماه رمضان واجب است حفظ حرمت ماه رمضان واجب دیگری است.

وی ادامه داد: در این راستا باید انسان‌های جاهل را آگاه کرد؛ اما اگر فردی با علم به اینکه ماه رمضان بوده و در این ماه تظاهر به خوردن بی‌احترامی به ماه رمضان است اگر در ملأعام روزه‌خواری کرد تعزیر داشته و باید شلاق بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: روزه‌خواری در منظر عام بی‌احترامی به ماه رمضان بوده و باید با آن برخورد قاطع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha