سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دکتر حشمت الله قنبری

حوزه / قنبری گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی هم مالک بود هم عمار، همین مسأله از او به عنوان یک نماد انقلابی و مذهبی ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حشمت‌الله قنبری عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه با اشاره به شخصیت این روحانی انقلابی، اظهار داشت: حسنی در میدان نبرد از عزت، شرف، اقتدار و دیانت مردم دفاع کرد.

وی ادامه داد: حسنی، مالک اشتر زمان بود و مظلومیت او هم از جنس مالک اشتر است، او وقتی پای ارزش‌های الهی به میدان می‌آمد با کسی تعارف نمی‌کرد و با هیچ جریانی عقد اخوت نمی‌بست و برای او میزان انقلاب بود. در صیانت از آرمان‌های انقلاب هیچ وقت منافع شخصی خود را مد نظر قرار نداد.

پژوهشگر تاریخ اسلام بیان داشت: نه دوست و نه دشمن حسنی را آن گونه که باید نشناختند و امروز باید زوایای شخصیت علمی، سیاسی، دوراندیشی، آینده نگری حکیمانه، اقتدار در عین مظلومیت وی و زمامداری حجت الاسلام والمسلمین حسنی تحلیل و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود: نبود تقوا در انسان موجب می‌شود عده‌ای گرفتار نفاق و دغل بازی شده و برای به دست آوردن دنیا با حیله‌گری به دین چنگ زده و شخصیت‌های ممتاز را از چشم‌ها بیاندازند و با امام علی (ع) هم همین کار را کردند و عده‌ای برای شکستن شخصیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی و تغییر تربیت نسل انقلابی خواستند او را از چشم مردم بیاندازند.

وی گفت: همه نماز جمعه‌ها باید مثل نماز جمعه‌های حسنی باشد تا دشمن بر خود بلرزد و دوست امنیت پیدا کند؛ حجت الاسلام حسنی هم مالک بود هم عمار، همین مسأله از او به عنوان یک نماد انقلابی و مذهبی ساخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha