جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: حضرت آقا در دیدار اخیر خود فرمودند باید تلاش کنیم تا دولتی جوان و با انگیزه روی کار آید، چرا که مسئول بی انگیزه حتی اگر باتجربه هم باشد نمی‌تواند کارساز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب ‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه ‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان ضمن دعوت همه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: بهترین شرایط برای توبه و نزدیکی به خدای متعال در شب های قدر برای انسان ها مهیا شده است، بنابراین باید از شب‌های قدر بیشترین بهره را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر این که اگر دستان خود را در دست خداوند قرار دهیم از مسیر اصلی منحرف نخواهیم شد یادآور شد: پروردگار حجت‌هایش را بر بشر تمام کرده و جایی برای بهانه وجود ندارد اما باز هم این از الطاف الهی است که درب توبه را برای بندگان باز گذاشته است.

وی تصریح کرد: پروردگار در بخشش‌ حق‌ خود هیچ گاه سخت‌گیر نبوده و نیست اما آن چه از آن نمی گذرد رعایت حق ‌الناس است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی توجه به کیفیت در ارتباط با خدا را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اسلام دینی است که در آن به کیفیت‌ زیاد توجه شده است به نحوی که ممکن است فرد با چند کلمه در ارتباط با خدا به آن چه می‌خواهد برسد اما شخص دیگری از شب تا صبح بیدار بماند، اما به نتیجه مطلوب نرسد.

وی یادآور شد: تفکر در اسلام پایه ارتباط با خداوند است و چه بهتر که در شب‌های قدر نسبت به گسترش و تقویت مجالس معرفت و علم اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه همدان در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: در این روز بهترین فرصت برای آن است که ببینیم چه تفکری باعث سقوط خرمشهر شد و چه عاملی آن را آزاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه بنی‌صدر و دولت وقت به دست غرب و امید آنها به غرب زمینه ساز سقوط خرمشهر بود و نیروهای انقلابی و ولایتمداری که معتقد به شعار ما می‌توانیم بودند با دست های خالی خرمشهر را آزاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، خودباوری و توکل به خدا را دو رمز اصلی در آزادسازی خرمشهر عنوان کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در آینده خرمشهرهایی پیش رو داریم و راه آزاد ساختن آن نیز در احیای تفکر انقلابی و جهادی است.

وی یادآور شد: امروز در برخی از عرصه‌ها همانند وضعیت اقتصادی دچار سقوط هستیم و اگر می‌خواهیم اقتصاد نجات یابد و از مفاسد اقتصادی و مشکلات فرهنگی حاکم در جامعه نجات پیدا کنیم، باید آن تفکری که خرمشهر به وسیله آن آزاد شد را احیا کنیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: خدایی که خرمشهر را آزاد کرد هنوز هم هست، اما نگاه عده ای نسبت به این موضوع تغییر کرده است که با اصلاح آن مطمئنا خرمشهرهای دیگر نیز فتح خواهند شد.

وی، احیای تفکر انقلابی در کشور را راه حل نجات از شر مدیران تنبل و اشراف‌ زده عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت آقا در دیدار اخیر خود فرمودند باید تلاش کنیم تا دولتی جوان و با انگیزه روی کار آید چرا که مسئول بی انگیزه حتی اگر باتجربه هم باشد نمی‌تواند کارساز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha