جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدوی نژاد - سمنان

حوزه/ امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور جای مذاکره نیست، به وظایف مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برابر گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: خانه ملت در قبال گرانی‌های اخیر بی‌تفاوت نباشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سمنان، ضمن گرامیداشت سالگرد آغاز به کار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس نقش خطیری در کاهش بسیاری از مشکلات اقتصادی دارد؛ چراکه این نهاد وظیفه وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن را عهده‌دار بوده و امام راحل نیز فرمودند «مجلس در رأس امور است».

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و تنگ شدن عرصه بر مردم بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نباید نسبت به گرانی‌ها بی‌تفاوت باشد و باید این مسأله به‌ صورت جدی پیگیری شود.

امام جمعه موقت سمنان ضمن انتقاد از گرانی برخی کالاهای داخلی و زمین که ارتباطی با اعمال سیاست دشمنان در ایجاد تنگنای اقتصادی ندارد، بیان کرد: مسأله گران شدن زمین باید توسط مجلس پیگیری شود؛ مگر زمین را هم ترامپ وارد می‌کند که گرانی آن مسأله‌ساز شده است؟!

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد ضمن توصیه به مجلس‌نشینان برای نظارت بر اجرای درست قوانین، به برخی جابجایی‌ها که مجلس باید روی آن تمرکز داشته باشد، اشاره و اظهار کرد: اینکه مسؤولی به خاطر خطایی یا اشتباهی از سمتی عزل شد، نباید به استان دیگری با یک سمت بالاتر منتقل شود و این مسأله پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: مجلسیان به‌عنوان نمایندگان مردم و نهادی که به فرموده امام راحل در رأس امور است، باید نسبت به گرانی‌ها، اختلاس و رشوه حساسیت بیشتری داشته باشد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

امام جمعه موقت سمنان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر، این آزادی را معجزه الهی عنوان کرد و افزود: زمانی همه دنیا علیه کشور ما که به نام خدا حکومت تشکیل داده بود، بسیج شدند تا حکومت نوپای ما را از پای درآورند؛ در حالی که با شکست مواجه شدند و این امر چیزی جز توجه و نگاه خداوند متعال نیست.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از نصرت‌های الهی این است که دنیا به قول خود همه امکانات را بسیج، هفت تریلیون دلار هزینه و داعش و تکفیری‌ها را بسیج می‌کند که در منطقه قدرت ایجاد کند؛ اما به امر خداوند متعال خلع ید شده و رئیس‌جمهوری آمریکا شبانه با چراغ خاموش وارد این کشور می‌شود و این امر نیز معجزه و نصرت غیبی خداوند است.

وی، مقاومت، یاد خدا و تبعیت از رهبری را امر مهمی دانست و اظهار کرد: سران مدعی قدرت که حرف و عمل آنان با هم تناقض دارد، مورد اطمینان نیستند و نباید روی قول‌های آمریکا و اروپا حساب کرد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز دشمن در جبهه‌های مختلف اقتصادی، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی شکل آرایش جنگی به خود گرفته و مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است، ادامه داد: به فرموده رهبری، جنگ امروز جنگ اراده‌ها بوده و پیروز میدان کسی است که اراده‌اش قوی‌تر است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد ادامه داد: هسته انقلابی که همان جوانان و نیروهای متعهد هستند، باید با حضور در صحنه، مسأله را پیگیری کنند تا دشمن ناامید شود.

وی با اشاره به سر دادن شعار مذاکره توسط دشمنان بیان کرد: دشمن باز امروز شعار مذاکره سر داده و سعی دارد روی انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران مذاکره کند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به طرح مذاکره موشکی توسط دشمن بیان کرد: دشمن یک ‌بار به بهانه مذاکره امکانات ما از جمله رآکتورهای هسته‌ای و سانتریفیوژها را تعطیل کرد و اورانیوم غنی‌شده ما صادر شد و آن‌ وقت ترامپ دیوانه به‌راحتی برجام را پاره کرد و حالا این آدم امروز از مذاکره درباره موشک صحبت می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد تصریح کرد: رهبری فرمان خود را صادر فرمودند و ملت هوشیار نیز همیشه بیدار است؛ اما دشمن تبلیغات می‌کند و باید مراقبت کرد.

وی به هزینه‌های نبود موشک در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به خاطر نداشتن این قدرت نظامی، متحمل هزینه‌های مالی و جانی زیادی شدیم و دنیا هم کاری جز حمایت از دشمنانمان نکرد.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: اگر آن روز موشک می‌داشتیم و همان ابتدا جواب دندان‌شکن به صدام می‌دادیم، این همه جنایت از او سر نمی‌زد و اکنون نیز جلوی هویدا شدن صدام دیگر را خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد با بیان اینکه صنایع دفاعی کشور جای مذاکره نیست، ادامه داد: دانشمندان کشور برای قوت و قدرت و دفاع از کشور نیرو آماده کردند تا اگر نانجیبی عقیده‌ای در سر داشت، در نطفه خفه شود و این دست را به‌کلی قطع کنند.

وی توجه به فقرا و مستمندان را مهم دانست و گفت: وضع اقتصادی مردم خوب نیست؛ برخی گرفتار هستند و مشکلاتی دارند و شاید سفره افطاری و سحری معمولی هم نداشته باشند و از این‌رو باید به آنان توجه شود.

امام جمعه موقت سمنان همچنین امر به معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امر به معروف منحصر به حجاب و عفاف نیست؛ بلکه شامل همه امور ازجمله سردواندن مردم در ادارات، اختلاس و رشوه می‌شود و باید به این مسأله توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha