جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لثف

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که همانند ۴۰ سال گذشته دشمن را وادار به عقب نشینی خواهیم کرد گفت: فتح خرمشهر یادآور پیروزی لشکر اسلام در جنگ بدر بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ با اشاره به هم‌زمانی جنگ بدر و سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: در ابتدا باید سالروز غزوه بدر که با فتح مبین و پیروزی باشکوه سرداران نامی صدر اسلام همراه بود و همچنین سالروز آزادی خرمشهر عزیز را گرامی بدارم.

وی به شباهت‌های این دو پیروزی بزرگ اشاره کرد و بیان داشت: غزوه‌ای بدر به‌قدری باشکوه بود که خداوند متعال در آیه 123 سوره آل‌عمران دراین‌باره می‌فرماید: (وَ لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللّهُ بِبَدْر وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ فَاتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ) به یادآورید و متذکر شوید روز بدر را که خداوند شما را در آن روز و در آن جنگ بر دشمنانتان پیروز کرد یعنی خداوند در روز جنگ بدر شما سپاهیان اسلام را پیروز کرد درحالی‌که شما ازلحاظ نفرات و تعداد و ادوات جنگی نسبت به دشمن کم بودید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: زمانی که فتح خرمشهر به فرماندهی امام خمینی (ره) صورت گرفت ایشان فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد، درحالی‌که دشمن متجاوز از پیشرفته‌ترین ادوات جنگی برخوردار بود و از حمایت‌های مالی و سیاسی همه قدرت‌های شیطانی و ضد توحیدی برخوردار بود.

وی ادامه داد: اما ازآنجایی‌که نیت‌ها خالص و دفاع از اسلام بود خداوند متعال همان‌طوری که در بدر اسلام و مسلمین را یاری کرد در دوران دفاع مقدس در فتح خرمشهر ملت و نظام و کشور ما را یاری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی به شرایط کنونی منطقه و دشمنی‌های نظام سلطه اشاره کرد و ابراز داشت: دوستان انقلاب در همه دنیا و ملت عزیز، سربلند و مقاوم ما بدانند که آن‌کسی که فاتح این صحنه‌ها و نبردهای نابرابر است، کشور اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: علیرغم همه تلاش‌های گسترده استکبار جهانی که با یارگیری‌ها و تلاش برای اجماع جهانی علیه ملت ایران همراه است، شواهد و آثار پیروزی تا قبل از هرگونه اقدام نظامی و یا شیطنت کاملاً محسوس است و همانند صدر اسلام پیروزی با جبهه اسلام است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: با به توکل به خدا از دشمن نترسیم و نهراسیم که ما فتوحات بزرگ سیاسی و اقتصادی را پیش روداریم و این شرایط سخت و دشواری که هم‌اکنون وجود دارد به اذن الهی و یاری حضرت عصر (عج) و با رهبری رهبر انقلاب پشت سر خواهیم گذاشت و همانند 40 سال گذشته دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha