شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نخستین مدل محجبه از برندهای تجاری خواست تصویر بهتری از مسلمانان عرضه کنند

حوزه/ منال رستم نخستین مدل محجبه در شرکت پوشاک و لوازم ورزشی نایک و بنیانگذار صفحه فیس بوکی «باحجاب باقی ماندن» در همایشی از برندهای تجاری خواسته چهره بهتری از زنان مسلمان و محجبه عرضه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از campaignlive، نخستین مدل محجبه در شرکت ورزشی نایک از برندهای تجاری دیگر خواست تصویر بهتری از زنان مسلمان و محجبه عرضه کنند.

منال رستم که بنیانگذار گروه فیس بوکی «باحجاب باقی ماندن» در همایشی در لندن گفت: در سال 2014 به شرکت نایک شکایت کردم که چرا هیچ زنی مثل ما را (محجبه) نشان نمی دهند. من به آن ها ایمیل زدم و خواستم که زنان محجبه را نیز نشان دهند.

گفته می شود از زمان ایمیل رستم به نایک، این شرکت تجاری لوازم و پوشاک ورزشی با هدف عادی سازی حضور زنان مسلمان و محجبه در میادین ورزشی، اقدام به ارائه پوشاک حجابی کرده است.

رستم خاطرنشان کرد: حتی رقبای ما نیز به آهستگی سعی دارند تنوع و تغییر را بپذیرند و آدیداس، اپل، اچ اند ام و گپ نیز تلاش هایی در این زمینه داشته اند. به نظر خوب پیش می رود اما نیاز است که برندهای تجاری بیشتری به این کار روی بیاورند تا دیگر حجاب دار بودن غیرعادی نباشد.

وی افزود: تا لازم نباشد هنگامی که در خیابان راه می رویم نگران نگاه ها باشیم. هنوز کار زیادی لازم است تا حجاب دار بودن ما عادی باشد. به همین جهت نیز معتقدم که باید یک گفتمان آزاد برقرار باشد درباره اینکه چطور مردم واقعا می توانند تمامی ادیان و فرهنگ ها را بپذیرند و قبول کنند.

این ورزشکار مسلمان خاطرنشان کرد: لازم است که سازمان های ورزشی بهتر مراقب زنان مسلمان باشند. به نظرم این سازمان های ورزشی نیز باید گفتمان آزاد داشته باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha