جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الزهرا المرضیه

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «صفات معجزه گر»، با حضور طلاب، کادر و اساتید، در مدرسه علمیه الزهرا المرضیه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلامحسین مرتضوی پناه در ابتدای این نشست گفت: یکی از عوامل موثر در سرنوشت انسان دعا است؛ ماه رمضان ماه دعا است به همین دلیل حجم دعاهای این ماه بیشتر از سایر ماه ها است؛ دعا حق بنده است و بندگان باید از این حق خود استفاده کنند و با خدا خدا کردن خود را به حضرت رب نزدیک کنند .

استاد حوزه ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند: چهار صفت است که اگر در وجود کسی باشد، حتی اگر غرق گناه هم باشد خدا تمام گناهانش را تبدیل به خوبی می کند.

وی، اولین صفت را راستی و صداقت بیان کرد و گفت: شخصی نزد پیامبر اکرم آمد و گفت: من سه گناه می کنم و به خاطر شما می خواهم یکی از آنها را ترک کنم پیامبر(ص) فرمودند: چه گناهانی، در جواب گفت: از مال حرام و دزدی ابایی ندارم، دوم از ارتباط با نامحرم ناراحت نیستم و سوم دروغ می گویم، حضرت به او فرمودند: دروغ نگو و همین ترک دروغ باعث شد او دو گناه دیگر را هم ترک کند، زیرا دروغ مادر خباثت هاست.

وی دومین صفت را حسن خلق بیان کرد و گفت: شخصی از پیامبر(ص) در مورد تفسیر آیه «فَأَمَّا مَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ» پرسید، پحضرت فرمودند: سه چیز پرونده  شما را سنگین می کند اول صلوات دوم حفظ زبان سوم حسن خلق.

حجت الاسلام  مرتضوی پناه حیا و شکرگزاری را سومین و چهارمین صفت بیان کرد و گفت:  این چهار صفت آنقدر به انسان رشد می دهد که دیگر سراغ گناه نرود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha