جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شبکه سچ پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام سيد افتخار حسين گفت: اسلام دين وحدت و صلح است و شبكه "سچ" پاکستان براي ترويج تعليمات اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بيت(ع) و اتحاد و همبستگي امت اسلامي تلاش می نماید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محمد رضا كاكا، سرپرست رايزني فرهنگي ايران در اسلامآباد با حجت‌الاسلام علامه سيد افتخار حسين نقوی، صاحب امتياز شبكه «سچ» و عضو شوراي ايدئولوژي اسلامي دولت پاكستان و از علمای برجسته پاكستان در خصوص گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و قرآني در محل دفتر وي دیدار و گفت‌وگو کرد.

 كاكا در سخنانی در این دیدار گفت: اشتراکات عمیق فرهنگی به ویژه اشتراک دینی دو کشور مسلمان ایران و پاکستان اساس و بنیان فعالیت‌های رایزنی فرهنگی را شکل می‌دهد که با هدف تعمیق و گسترش روابط فرهنگی و دینی دو کشور انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه به برنامه‌های قرآنی رایزنی فرهنگی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی همه ساله برنامه‌های قرآنی متنوعی را در ماه مبارک رمضان با اعزام گروه‌های قرآنی و تواشيح در کشورهای اسلامی و به ویژه  پاكستان اجرا می‌نماید. از این رو رایزنی فرهنگی آمادگی خود را برای حضور قاریان برجسته ایرانی و گروه اعزامی تواشيح بقيه‌الله اعظم جهت شرکت در ويژه برنامه"مرحبا رمضان" در شبكه "سچ" را اعلام می نماید تا همچون گذشته با حمایت و مشارکت شما بتوانیم برنامه هایی با محوریت قرآن در این شبکه داشته باشیم .

در ادامه حجت الاسلام علامه سيد افتخار حسين گفت: اسلام دين وحدت و صلح است و شبكه "سچ" براي ترويج تعليمات اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بيت(ع) و برای اتحاد و همبستگي امت اسلامي تلاش می نماید و از پیشنهاد جنابعالی استقبال می نماییم.

تولید ویژه برنامه برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روزقدس

در ادامه علامه افتخار اظهار کرد: دل‌های مردم ايران و پاكستان به هم نزدیک است و ايران همسايه عظيم و كشور مسلمان است. شبكه "سچ" هميشه از منابع اصلي و خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ايران اخبار موثق و مستند را برگزیده و از شبكه پخش مي‌كند و براي گسترش روابط صميمي و دوستانه بين دو كشور مسلمان ايران و پاكستان تلاش مي نمايد.

در پایان سرپرست رایزنی ضمن تشکر از فعالیت ها و برنامه های ایشان در حمایت از مردم فلسطین و نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) ، مسئوليت مسلمانان و كشورهاي اسلامي در قبال مسئله قدس را یاد آور شد و پیشنهاد تهیه ویژه برنامه در این خصوص و همچنین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha