جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی-امام جمعه مشهد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امام علی(ع) آینه تمام عیار مظلومیت اسلام و پیامبر(ص) است، گفت: اگر آن روز مردم پای ستون خیمه ولایت علی(ع) می‌آمدند و مردانه در خط رهبری می‌ایستادند اکنون وضعیت اسلام در سطح جهان بسیار تغییر می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی در ویژه برنامه مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور ده‌ها هزار زائر در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بیان مظلومیت امام علی(ع) از عهده انسان عادی خارج است، عنوان کرد: مظلومیت امام علی(ع) چون فضائل ایشان بسیار زیاد است و بیان آن به سادگی امکان پذیر نیست.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر بخواهیم بدانیم که پیامبر(ص) برای اسلام چه مقدار زحمت کشیدند و در این مسیر چه‌قدر مورد ظلم و آزار قرار گرفتند باید به مظلومیت امام علی(ع) توجه کنیم چون مظلومیت ایشان آینه تمام عیار مظلومیت رسول خداست.

وی با تاکید بر اینکه مظلومیت امیرالمومنین(ع) از مظلومیت پیامبر اکرم(ص) ریشه گرفته است، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در حدیثی بر این مهم اشاره می‌کنند که هیچ پیامبری به حد ایشان مورد اذیت و آزار قرار نگرفت.

تجربه چهل ساله انقلاب

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ملت شریف ایران پس از تجربه چهل ساله انقلاب و در گام دوم انقلاب مظلومیت امام علی(ع) را بهتر می‌تواند درک و تحلیل کند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ترسیمی از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: «جایگاه والای انقلاب در جهان»، «عظمت چشم اندازی که انقلاب اسلامی در چهل سال آتی باید به آن برسد» و «عظمت نیروی جوان متعهد انقلابی» از نکات کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب به‌شمار می‌رود که باید بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) برای چشم‌انداز نظام اسلامی یک ضامن اجرایی قرار داد که آن ضمانت اجرایی و چشم‌انداز اسلامی امامت و رهبری امیرالمومنین علی(ع) و ائمه اطهار(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مصیبت‌ها و آزارهایی که به حضرت علی(ع) وارد شد در واقع بر اصل اسلام و پیامبر(ص) بود، گفت: امام علی(ع) در روایتی می‌فرماید «اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای من پیش آمد مرا بین دو راه «صبر» و «اقدام به جنگ» قرار داد که من صبر کردم و این صبر چون خاری در چشمان بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی مردم پس از چند سال ناعدالتی‌ها را دیدند به درب خانه حضرت علی(ع) هجوم آوردند تا با ایشان بیعت کنند، البته در همان لحظه هم ایشان را فقط به عنوان یک حاکم عادل می‌خواستند و هنوز به اصل ولایت و امامت حضرت واقف نبودند.

تلاش حضرت علی(ع) برای نظام‌سازی

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در مدت حکومت‌شان تلاش بر نظام‌سازی اسلام داشتند، افزود: منش و رفتار عادلانه امام علی(ع) برای برخی ناخوشایند بود و باعث شد دوباره به ایشان ظلم کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه تنها بودن در مسیر تحقق مبانی اسلام از دیگر مظلومیت‌های امام علی(ع) است، گفت: مظلومیت حضرت علی(ع) پس از شهادت نیز تمام نشد بلکه پس از شهادت‌شان واعظان بر منابر و خطبه‌های نماز جمعه ایشان را لعن می‌کردند.

وی افزود: آن روز اگر مردم پای ستون خیمه ولایت حضرت علی(ع) می‌آمدند و مردانه در خط رهبری می‌ایستادند اکنون وضعیت اسلام در سطح جهان بسیار تغییر می‌کرد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه مظلومیت امیرالمومنین(ع) و تاریخ ایشان درس عبرتی برای امت انقلابی است، عنوان کرد: اگر در گام دوم انقلاب چون چهل سال ابتدایی، پای ستون خیمه یعنی همان ولایتمداری و رهبری بایستیم یقینا در آینده وضعیت درخشانی خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha