شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 493144
۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
قدر ۱

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب های قدر، شب های بیدار شدن از غفلت و امید و بخشش به رحمت الهی است که می توانیم با شب زنده داری مصلحت و تقدیری نیکو برای خود از خداوند طلب کنیم .

حجت الاسلام محمد بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه لیالی قدر شب های بخشش الهی و تثبیت تقدیرها است، گفت: شب های قدر از اهمیت و منزلت ویژه ای برخوردار هستند که باید از لحظه لحظه این شب ها برای استغفار و بخشش رحمت الهی بهره گیریم .

وی با اشاره به اینکه لیالی قدر فرصتی مغتنم برای بازگشت بسوی رحمت الهی ،توبه از گناهان و پیمودن راه درست است خاطر نشان کرد:آزادی روح انسان از بند وسوسه ها و حرکت به سمت عروج از ویژگی های والای لیالی قدر است که باید از این ویژگی در راستای تزکیه و نهذیب نفس بهره گیریم .

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه لیالی قدر بهترین و ناب ترین فرصت برای استجابت دعا است، گفت: هدف از احیای لیالی قدر بیدار شدن از خواب غفلت است که باید با راز و نیاز به درگاه الهی برای حرکت در مسیر سعادت و کمال گام برداریم .

حجت الاسلام بیرانوند در ادامه تهذیب نفس را از مهمترین اهداف روزه داری و احیا برشمرد و افزود: شب های قدر، شب های بیدار شدن از غفلت و امید و بخشش به رحمت الهی است که می توانیم با شب زنده داری مصلحت و تقدیری نیکو برای  خود از خداوند طلب کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha