جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جزءخوانی قرآن کریم

حوزه/رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی خانگی در ماه رمضان گفت: حدود ۲۵۰ جلسه قرآن جزء خوانی با حضور مبلغین و اساتید قرآنی برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا بهشتی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،در بیرجند با اشاره به برگزاری جلسات جزء خوانی در ماه رمضان اظهار داشت: در کنار ترتیل قرآن کریم باید به تدبر و تفسیر قرآن نیز توجه شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به اینکه ما پنج وظیفه مهم نسبت به قرآن داریم، ادامه داد: یاد گرفتن، یاد دادن، خواندن و عمل به قرآن از وظایف یک مسلمان نسبت به قرآن است.

وی با بیان اینکه اگر این پنج وظیفه را در جامعه ترویج کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، گفت: متاسفانه گاها توجه به مفاهیم قرآن نداریم که باید همراه با تدبر باشد.

حجت الاسلام بهشتی فر تدبر در قرآن را یک امر مهم برای همگان در کنار خواند آن دانست و ادامه داد: اساتید قرآن و مسئولین مربوطه باید به این موضوع توجه ویژه تری داشته باشند.

وی با اشاره به شب های قدر و شهادت امام علی(ع) گفت: عمل به قرآن و الگوگیری از سیره امام علی(ع) می تواند ما را  از تنگناها و مشکلات نجات دهد.

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه با بیان اینکه اهل بیت(ع) عامل حقیقی عمل به قرآن هستند، باید فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم و آشنا شدن به احکام قرآنی و ائمه اطهار(ع) ما را به عظمت می رساند.

وی متذکرشد: ای کاش مسئولین و عموم مردم بتوانند بر مدار قرآن حرکت کنند که این موجب نجات انسان در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به برنامه ها و جلسات قرآنی در ماه رمضان در بشرویه گفت: 120مسجد در این شهرستان وجود دارد که در همه آنها جلسات قرآنی با حضور عموم مردم برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی خانگی در ماه رمضان عنوان کرد: حدود 250 جلسه قرآن جزء خوانی با حضور مبلغین و اساتید قرآنی برگزار می شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: دو دوره تخصصی تدبر با قرآن با محوریت تربیت مربی با همکاری موسسه تدبر در کلام وحی قم با حضور 35 نفر از برادران و خوهران این شهرستان و اساتید برجسته از قم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha