جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: موسیقی مبتذل به چیزی اطلاق می شود که سبک طرب آور دارد، شعرش محتوا ندارد و زمینه را برای غفلت فراهم می کند، متاسفانه امروز صداوسیما مروج این نوع موسیقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در سلسه جلسات ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم با بیان اینکه کسانی که به نماز توجه دارند به آسیب های انسانی مبتلا نمی شوند، عنوان کرد: در کلام نورانی اهلبیت(ع) به کرات قبح سبک شمردن نماز به چشم می خورد.

وی افزود: نمازگزار کسی است که دائما در نماز بوده و اینگونه نیست که یک روز بخواند یک روز نخواند. در روایات تارک الصلوه مبتلا به شرک خفی است.

استاد حوزه علمیه گفت: کسی که در اداره کارمند است، در هنگام نماز اول وقت اگر ارباب رجوع داشته باشد باید کار او را راه بیندازد، چرا که نماز مستحب بوده و کار مردم را راه انداختن واجب و حق الناس است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: کسی که در نماز کوتاهی می کند نباید توقع برآورده شدن حاجات را داشته باشد، برخی از افراد نیز در نماز خواندن کارهای شخصی مانند جواب دادن به پیام ها را نیز انجام می دهند، این نماز چه اهمیتی می تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد: روایت می فرماید یکی از موانع مهم اجابت دعا سهل انگاری در نماز بوده و طبق فرموده پیامبر نماز نخواندن 15 عقوبت دارد.

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد: پذیرفته نشدن عمل صالح، گرفته شدن نور صالح از چهره، مستجاب نشدن دعا و عدم استجابت دعای دیگران در حق فرد و غیره از عواقب سبک شمردن نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: یکی دیگر از موانع استجابت دعا خبرچینی بوده و این مسئله بسیاری از خانواده ها را به هم ریخته است، با همین خبرچینی قتل اتفاق افتاده و زندگی ها متلاشی شده است. خداوند به قدری از سخن چینان متنفر است که حتی اگر فرد سخن چین در جمعی باشد، دعای آن جمع مستجاب نمی شود.

وی ادامه داد: استفاده و نگهداری از ابزار غنا و قمار از دیگر موانع استجابت دعا محسوب می شود و خانه ای که در آن آوازخوانی و غنا باشد از هیچ آسیبی در امان نیست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ملائکه در خانه ای که در آن مشروب باشد، وارد نمی شوند و خداوند برکت را از آن ها می گیرد؛ 90 درصد این موسیقی هایی که در رسانه پخش می شود مشکل شرعی دارد.

وی ابراز کرد: موسیقی مبتذل به چیزی اطلاق می شود که سبک طرب آور دارد، شعرش محتوا ندارد و زمینه را برای غفلت فراهم می کند، متاسفانه امروز صداوسیما مروج این نوع موسیقی است.

۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha