جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فریاد «الله اکبر» شیعیان نیجریه در مسجدی که بوهاری نماز اقامه می کرد

حوزه/ درحالی که رئیس جمهور نیجریه به همراه جمعی از اعضای دولت در مسجد ملی در ابوجا سخنرانی می کرد، صدای «الله اکبر» اعتراض آمیز شیعیان معترض در داخل مسجد به گوش رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytrust، درحالی که روز جمعه بوهاری رئیس جمهوری نیجریه به همراه جمعی از اعضای دولت در مسجد ملی نیجریه نماز جمعه اقامه می کرد، هزاران تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه (شیعیان) به خیابان های شهر ابوجا در اطراف مسجد ریخته و خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، و همسرش از زندان شدند.

محمد بوهاری رئیس جمهور نظامی نیجریه به عنوان بخشی از فعالیت های رسمی در مسجد نماز اقامه می کرد و جوانان و شیعیان معترض علیه وی در خیابان شعار می دادند. خبرنگاران در خیابان ها مشاهده کرده اند که راهپیمایی مسالمت آمیز شیعیان حوالی 1 شروع شده تا 2 بعداز ظهر ادامه داشته است. پلیس و نظامیان مانع از ورود تظاهرکنندگان به مسجد شدند با این حال صدای اعتراض عده ای از نمازگزاران در داخل از مسجد علیه بوهاری به گوش رسیده و هنگامی که وی قصد اقامه نماز داشته صدای «الله اکبر» اعتراض آمیز شنیده شده است.

بوهاری مسجد را حوالی ساعت 3 بعد از ظهر درحالی که نظامیان تا دندان مسلح او را بدرقه می کردند ترک کرده است. 

موسی عبداللهی سخنگوی شورای دانشگاهیان جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه با خبرنگاران روبروی مسجد گفت: تظاهرات تا آزادی شیخ زکزاکی رهبر جنبش از زندان ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha