جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شب قدر

حوزه/ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: شب قدر بی شک بهترین فرصت برای تدبر و تفکر در جهان خلقت است که قطعاً چنین تفکری بصیرت آفرین خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که قرآن بنا بر تصریح سوره قدر در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شده است، ابراز داشت: شب قدر، شب بسیار پرفضیلت و بی نظیری است که در آن هم باید به جنبه های فردی عبادت توجه کرد و هم جنبه های اجتماعی آن.

وی افزود: بنا بر روایاتی که داریم، دعا و مناجات مردم به صورت دسته جمعی ، زودتر به مقام اجابت می رسد و لذا حضور باشکوه و معنادار مردم در حسینیه ها و مساجد و اماکن مذهبی به خصوص امامزادگان و حرم های مطهر اهل بیت(ع) در شب قدر بسیار ارزشمند و مورد تاکید است.

این استاد حوزه همچنین گفت: ما به عنوان شیعه و مسلمان در شب قدر به خصوص باید ولی عصر (عج) را بسیار دعا کنیم و از خدا بخواهیم که محب و شیعه واقعی حضرت باشیم و با سبک زندگی درست و اسلامی این را در مقام عمل نشان دهیم.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات متعدد، آن چه مسلم است این که پرونده یک ساله ما در شب قدر به دست امام زمان(عج) می رسد و لذا باید بکوشیم که وقتی پرونده ما به دست حضرت می رسد، خدا ناکرده موجب سرافکندگی و روسیاهی ما نشود.

وی بیان داشت: در هر صورت شب قدر به عنوان بهترین زمان دعا و مناجات و خلوت با خدای متعال، فرصت ارزشمندی است که ما هر چه بیشتر در عالم خلقت و چرایی آفرینش این جهان و نیز نوع ارتباط خویش به عنوان مخلوق با خالق متعال بیندیشیم که چنین تفکر و اندیشه ای بسیار مهم و ارزشمند است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha