پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاري درس اخلاق در مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش استان هرمزگان

حوزه/ در دنیای امروز که مسئله اسلام ستیزی به ویژه شیعه ستیزی رواج پیدا کرده است توجه به مسئله حسن خلق برای حفظ مردم از دین زدگی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام  سیدین در درس اخلاق مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت حسن خلق، بیان کرد: حسن خلق از جمله عوامل اثرگذار در جذب است و باید سرلوحه زندگی هر فرد در زندگی او قرار گیرد.

وی به حسن خلق پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: با وجود بی احترامی های زیادی که از جانب برخی از مردم به پیامبر اکرم(ص) می شد اما به سبب حسن خلق پیامبر اکرم(ص)، مردم به پیامبر اسلام(ص) جذب می شدند.

استاد حوزه خاطر نشان شد: در دنیای امروز که مسئله اسلام ستیزی به ویژه شیعه ستیزی رواج پیدا کرده است توجه به مسئله حسن خلق برای حفظ مردم از دین زدگی اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام سیدین با اشاره به اهمیت رفتارهای صادق بین افراد، افزود: افراد باید از حجاب های کاذب همچون خود برتر بینی یکی از آفت های اخلاقی، بین خود و دیگران دوری کنند.

وی، سعه صدر و کنترل خشم را از موارد مهم حسن خلق عنوان کرد و گفت: عدم کنترل خشم، عدم خودنگهداری در برابر رفتار اشتباه دیگران به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه با تاکید بر تاثیر بخشی حسن خلق بر فعالیت های گروهی، افزود: با توجه به اینکه انجام کارهای فردی نتیجه لازم را نخواهد داشت، طلاب باید به انجام فعالیت های گروهی با رعایت حسن خلق بین افراد گروه بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدین در پایان اذعان داشت: علت اختلاف های بین مردم، عدم رعایت حسن خلق است، در حالی که ملزم شدن به رعایت حسن خلق و توجه به نکات مشترک و اهداف، اختلاف ها را از بین می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha