جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قانون تروریسم بحرین

حوزه/ جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به صدور قوانین جدیدی توسط پادشاه بحرین که قانون مبارزه با تروریسم خوانده می شود بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جمعیت الوفاق بحرین آنچه قانون حمایت از جامعه در برابر تروریسم خوانده می شود را قانونی دانست که هیچ ارتباطی به مبارزه با تروریسم ندارد، بلکه در بسیاری از مواد به اِعمال تروریسم رسمی علیه افرادی که نظرات مخالف دارند مشروعیت داده شده و تحت پیگرد قرار دادنشان به این شیوه را قانونی می کند.

جمعیت الوفاق تاکید کرد: رژیم حاکم در بحرین جنگ از پیش شکست خورده ای را علیه ملت بی دفاع و صلح جوی بحرین در پیش گرفته است؛ ملتی که تمام خواسته اش دموکراتیک شدن کشور، اعطای آزادی های عمومی، عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد است. رژیم حاکم شبانه روز در حال تلاش برای تدوین قوانین بدون قاعده ای است که با اولیه ترین نیازهای زندگی و حتی قوانین بین المللی در مغایرت هستند.

در ادامه بیانیه الوفاق آمده است: هدف از قانون گذاری ها و اصلاحات پی در پی قوانین به خصوص مواردی که به قانون تروریسم مربوط می شوند، محدود کردن آزادی بیان و اظهار نظر است. شهروندان حتی از نوشتن یک توییت انتقاد آمیز در مورد حجم گسترده فساد در کشور بر روی حساب های کاربری خود و انتقاد از جنایت ها و نقض هایی که در زمین حقوق بشر صورت می گیرد، منع می شوند.

الوفاق تاکید کرد جنایت هایی که در بحرین به طور رسمی صورت می گیرند و فساد و استبداد و سیطره بر منابع موجود، در منطقه بی نظیر است اما دولت از قانونی که تدوین و وضع کرده برای جلوگیری از انتقاد از خود و انتقاد از فساد و جنایت هایی که صورت می گیرد، استفاده می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اتاق های مرگ بحرین به طور شبانه روز در حال فعالیت هستند و هرگز فعالیتشان متوقف نشده است بلکه رو به افزایش است و در آنها از شدید ترین انواع شکنجه و رفتارهای ضد اخلاقی استفاده می شود. روش هایی همچون استفاده از الکتریسیته، آزار و اذیت جنسی و روش های دیگر. قوانین تصویب شده نیز برای جلوگیری از صحبت کردن در مورد این اقدامات و یا حتی کوچک ترین اشاره ای به آنها، به کار گرفته می شوند.

جمعیت الوفاق اعلام کرد که رژیم حاکم با قدرت تمام در حال تاراج و سرقت اموال، ثروتها و وجب به وجب خاک کشور است و هیچ چیز برای کشور باقی نگذاشته است، به طوری که اخیرا برای پوشش دادن شکست ها و فساد های خود و در نتیجه خالی شدن خزانه دولت به اخذ مالیات بیشتر از مردم  روی آورده است. هیچ کس هم توانایی سخن گفتن ندارد زیرا با قوانین موجود به 5 هزار زندانی سیاسی موجود در زندان های می پیوندد.

این در حالی است که رژیم حاکم تمام جنبه های زندگی و رسانه های مستقل را به طور کامل پوشانده و موسسات مدنی را به زور تعطیل کرده است. جمعیت های سیاسی منحل شده ، جمعیت های فرهنگی پلمپ شده اند و خیل فعالان روانه زندان شده و تابعیتشان سلب شده است. تمام تحرکات ریز و درشت در بحرین و خارج از آن هدف قرار گرفته اند تا دولت اینگونه به جهانیان القا کند که وضعیت کشور با ثبات و مناسب است.

در پایان جمعیت الوفاق تاکید کرد که ملت بحرین به مطالبات عادلانه ای که در زمینه آزادی ها، عدالت، تاسیس دولت قانونمند و دخیل شدن اراده مردم در اداره امور کشور، داشته پایبند خواهد بود. جمعیت الوفاق با تمام فعالان مدنی و سیاسی و اصحاب رسانه و صاحب نظران و شهروندان که در ترس و وحشت و تهدید و مورد پیگرد قرار گرفتن از سوی دستگاه های امنیتی زندگی می کنند ابراز همبستگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha