شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 493325
۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
ن

حوزه/ استاد حوزه خواهران در نشست قرآنی مدرسه علمیه مکتب الزهرا(س) یزد گفت: عنایت ویژه قرآن بر اقامه نماز ظهر، به دلیل مشغول شدن انسان به کارهای خویش در وسط روز و غافل شدن از نماز و عبادت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آزاده نیکپور در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد با اشاره به آیه 168 سوره بقره «يا أَيُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلالاً طَيِّباً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ» گفت: همانگونه که حلال کردنِ حرام خدا گناه است، حرام نمودنِ حلال نیز گناه و ظلم بزرگی می‌باشد.

وی  با تلاوت بخشی از آیه سوره نور« وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ»، تصریح کرد: این آیه، روش‌شناسی فریب دادن شیطان(گام به گام و تدریجی بودن) را بیان می‌دارد و حاکی از این مطلب است که شیطان، حساسیت ما را نسبت به گناهان کوچک کم کرده و قبح آن را از بین می‌برد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد با تأکید بر این مطلب که انجام گناهان کوچک، گاه به کفر انسان منجر می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ممکن است انسان در لحظه مرگ، از ایمان خود عدول کند، خواندن دعای عدیله و مداومت داشتن بر آن، این احتمال زیانبار را به صفر می‌رساند.

نیکپور با بیان آیه 238 سوره بقره،«حافِظُوا عَلَي الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطي‏ وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتينَ» در تمامى نمازها و به ویژه نماز میانه مراقب باشید و فروتنانه براى خدا بپاخیزید؛ بر اهمیت اقامه نماز به خصوص نماز‌ظهر تأکید کرد.

وی افزود: عنایت ویژه قرآن بر اقامه نماز ظهر، به دلیل مشغول شدن انسان به کارهای خویش در وسط روز و غافل شدن از نماز و عبادت الهی است.

استاد حوزه در پایان، کلمه " قانت " را به معنای مطیع بودن وخضوع داشتن دانست و خاطرنشان کرد: خداوند درخاتمه این آیه، به مردم فرمان می‌دهد که نماز را به خاطر اطاعت فرمان خدا به پا دارند و نسبت به آن مراقبت داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha