پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی کنار زدن جناح بندی های سیاسی را از جمله راه هایی دانستند که می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در سحرگاه دوشنبه و در شب شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) در مراسم احیای شب قدر در مدرسه امام کاظم(ع) با ذکر این مطلب که شب قدر شبی است که مقدرات فرد از سوی خداوند متعال برای یک سال آینده تعیین می شود گفتند: مقدرات بعد از تعیین در اختیار امام زمان(عج) عرضه شده و آن حضرت نیز به آن صحه می گذارد.

این مرجع تقلید افزودند: نکته ای که در این زمینه باید به آن اشاره کرد آن است که مقدرات یک سال آینده انسان طبق لیاقت و شایستگی های فرد تعیین شده و سرنوشت فرد از سرشانش یا قرعه کشی تعیین نمی شود؛اصل مطلب این است که مقدرات انسان بر مبنای صفات و ویژگی های فردی تعیین می شود.

معظم له بیان کردند: گام اول در تعیین مقدرات را فرد برداشته و خداوند مطابق با آن مقدرات را تعیین می کند؛ امام علی(ع) در 47 کتاب شریف نهج‌البلاغه، به شرایط مومن برای کسب این لیاقت ها اشاره کرده اند؛ حضرت در این نامه تمام مردم را به رعایت تقوای الهی، نظم، کنار گذاشتن اختلافات و یاری گر مظلوم و دشمن ظالم بودن
سفارش کرده اند.

ایشان بیان کردند: از دیگر مسایلی که در این نامه بیان شده می توان به رسیدگی به امور یتیمان، نیکی به همسایگان، عمل به قرآن، نماز، زیارت خانه خدا، جهاد در راه خدا و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

معظم له در ادامه و در بحث کمک به همسایگان و مردم مستمند اظهارکردند: در حالت عادی مومنان باید چنین حالتی نسبت به همسایگان و مردم داشته باشند ولی زندگی مادی و سبک زندگی غربی سبب شده تا همسایگان از حال یک دیگر خبر نداشته باشند.

ایشان در ادامه زیارت خانه خدا را محور وحدت جامعه اسلامی دانستند و گفتند: مساله حج مساله بسیار مهمی است که به هیچ عنوان نباید نسبت به آن کم توجهی شود؛ فراموش کردن حج توسط مسلمان از جمله سیاست های انگلیس بوده است که بر آن اصرار دارد زیرا به اعتقاد آنها، مسیحیت، تا زمانی که حج برپاست، در خطر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که هیچ یک از عبادات انسان بدون امر به معروف و نهی از منکر مقبول درگاه الهی نمی شود، اظهارکردند: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم آن است که  اگر ما از فرزندان خود غافل شویم فضای مجازی، هواهای نفسانی و دیگر معضلات اجتماعی آنها را با خود خواهد برد.

ایشان با اشاره به مسایل رخ داده در چند مدرسه تصریح کردند: به هیچ عنوان نباید فراموش شود که اینجا کشور اسلامی است و پخش چنین سرودهای مبتذلی با رقص به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، همچنین سند 2030 نیز یک سند کاملا استعماری بوده و نباید اجازه اجرای آن داده شود.

این مرجع تقلید  با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کردند: اگر جناح بندی های سیاسی در کشور کنار زده شده و یک تیم قدرتمند اقتصادی روی کار بیاید وضعیت اقتصادی کشور متحول می شود؛ باید مراقب باشیم جناح بندی های سیاسی و اختلافات، افراد و مسئولان را از یک دیگر جدا نکند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha